شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 14 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

آش انار / دستور تهیه شماره دو

1391/9/26 12:41
نویسنده : ثمین
660 بازدید
اشتراک گذاری

این آشو دیشب برای دومین بار درست کردم و خیلی دوست داشتم. برای دستورش از مجله آشپزی ساناز سانیا استفاده کردم . آش انار / دستور تهیه شماره دو

سلام دوستای گلم

این آشو دیشب برای دومین بار درست کردم و خیلی دوست داشتم. برای دستورش از مجله آشپزی ساناز سانیا استفاده کردم .

شب یلدا هم نزدیکه آش انار درست کنید دور هم جمع شین599321_Laie_94.gif دستورش هم خیلی راحته


آموزش در ادامه مطلب...

سلام دوستای گلم

این آشو دیشب برای دومین بار درست کردم و خیلی دوست داشتم. برای دستورش از مجله آشپزی ساناز سانیا استفاده کردم .

شب یلدا هم نزدیکه آش انار درست کنید دور هم جمع شین599321_Laie_94.gif دستورش هم خیلی راحته



مواد لازم:

لپه نصف پیمانه

برنج یک پیمانه

سبزی آش ( گشنیز - اسفناج - تره - جعفری ) 3 پیمانه خرد شده

رب انار 3 4 قاشق غذا خوری

پیاز داغ  3  4 قاشق غذاخوری پر

گوشت چرخ شده یک پیمانه

پیاز کوچک یک عدد

آرد یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

لپه را بذارین 6 7 ساعت خیس بخوره بعد آبشو دور بریزید و با مقداری آب بذارین بپزه. وقتی لپه پخت آنرا در قابلمه مناسب ریخته برنج شسته شده را اضافه کنید همراه با 6 7 لیوان اب و بذارین برنج بپزه و نرم بشه .

گوشت چرخ شده را یک عدد پیاز کوچک رنده شده و یک قاشق آرد سفید و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید ورز بدین تا چسبندگی پیدا کنه و باهاش کوفته قلقلی درست کنید

دو  قاشق از پیاز داغ را داخل یک ماهیتابه بریزید نصف قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت بدین  یک لیوان آب جوش هم اضافه کنید وقتی که آب شروع به قل قل کرد کوفته قلقلیها را به آن  اضافه کنید و بذارین کوفته قلقلیها بپزن.

وقتی برنج آش پخت رب انار را هم اضافه کنید همراه با سبزی آش و بذارین آش جا بیفته و بپزه .اگه احساس کردین آشتون آبش کمه بهش مقداری آب جوش اضافه کنید .کوفته قلقلی های پخته  را همراه با آبی که داخل ماهیتابه باقیمانده داخل آش بریزید و بذارین یک ربع با هم بپزن و مزه هاشون خوب قاطی شه . نمک آش را بهش اضافه کنید و آش شما آماده است.

اگه دوست داشتین یک انار را هم دون کنید و وقتی آش پخت بهش اضافه کنید من خودم اینکارو کردم.

میتونین به جای رب انار دو سه لیوان آب انار به آشتون اضافه کنید. اینجوری باید 2 3 لیوان آب کمتر داخل آش بریزید.

موقع تزئین هم از دانه های انار - پیاز داغ - ماست و نعنا داغ استفاده کردم.

 

 

این آشو دیشب برای دومین بار درست کردم و خیلی دوست داشتم. برای دستورش از مجله آشپزی ساناز سانیا استفاده کردم . آش انار / دستور تهیه شماره دو

 

برگرفته از آشپزی با الی گولو

امیدوارم از این دستور خوشتون بیاد.

 

منوی غذا و دسر و تزیین میوه و هندوانه و آناناس و آجیل مخصوص ویژه  شب چره ی شب چله یلدا ژورنال دنیای نفیس

 

پسندها (2)

نظرات (4)

پرارین
20 آذر 91 15:45
وبلاگ بسیار آموزنده ای دارید همیشه بهتون سر میزنم . من فروشگاه لباس کودک و نوزاد دارم . توی وبلاگم لینکتون کردم خوشحال میشم شما هم منو لینک کنید http://shikshop.blogfa.com/
وحید 88
20 آذر 91 16:59
سلام با 2تا پست جدید منتظر حضور گرمتان هستیم. 1-چگونگی پیشرفت شرکت سامسونگ 2-باز هم افتخاری جدید برای ایران و ایرانی ☆★٠•✿✿ علــوم رایانــه ✿✿•٠★☆ ☆★٠•✿✿ حضور شما مایه افتخار ماست ✿✿•٠★☆
هدي
20 آذر 91 21:47
سلام معلومه آش خوشمزه ايه مرسي.آپم
ثمين بانوثمين بانو
7 خرداد 97 11:23
خوشمزه