شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 14 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

چندنمونه نقاشی روی سنگ برای بچه ها + آموزش

1391/5/18 19:32
نویسنده : ثمین
1,400 بازدید
اشتراک گذاری

Decorative Stone2 تزئینات با سنگ

برای اینکار از بزرگترهای خود بخواهید تا برای آماده کردن وسایل لازم برای نقاشی کردن روی سنگ به شما کمک کنند.

ابتدا سنگ مناسبی را انتخاب کرده آن را بشویید و یک لایه چسب چوب روی آن بزنید.بدون چسب چوب هم می توانید نقاشی را شروع کنید. از رنگ های اکریلیک یا روغنی می توانید استفاده کنید. در نهایت روی نقاشی را با اسپری های کیلر یا انواع ورنی می توانید روی کار رابا یک لایه محافظ براق یا مات بپوشانید.

در نهایت با کمی دقت و تمرین می توانید هر شکلی را که دوست داشته باشید روی سنگ نقاشی کنید.


چند  نمونه نقاشی بر روی سنگ:

Decorative Stone2 تزئینات با سنگ

Decorative Stone1 تزئینات با سنگ

Decorative Stone3 تزئینات با سنگ

Decorative Stone4 تزئینات با سنگ

Decorative Stone5 تزئینات با سنگ

Decorative Stone6 تزئینات با سنگ

Decorative Stone7 تزئینات با سنگ

Decorative Stone8 تزئینات با سنگ

Decorative Stone9 تزئینات با سنگ

Decorative Stone10 تزئینات با سنگ

Decorative Stone11 تزئینات با سنگ

Decorative Stone12 تزئینات با سنگ

Decorative Stone13 تزئینات با سنگ

 

Decorative Stone14 تزئینات با سنگ

Decorative Stone15 تزئینات با سنگ

Decorative Stone16 تزئینات با سنگ

قصه ی سنگ کوچولو

یک سنگ کوچولو وسط کوچه ای افتاده بود.هرکسی از کوچه رد می شد، لگدی به سنگ می زد و پرتش می کرد یک گوشه ی دیگر.سنگ کوچولو خیلی ناراحت بود.تمام بدنش درد می کرد.هر روز از گوشه ای به گوشه ای می افتاد و تکه هایی از بدنش کنده می شد.سنگ کوچولو اصلاً حوصله نداشت.دلش می خواست از سر راه مردم کنار برود و در گوشه ای پنهان شود تا کسی او را نبیند و به او لگد نزند.

یک  روز مردی با  یک وانت پر از هندوانه از راه  رسید.وانت را کنار کوچه گذاشت و توی بلندگوی دستیش داد زد:« هندونه ی سرخ و شیرین دارم.هندونه به شرط چاقو.ببین و ببر.»مردم هم آمدند و هندوانه ها راخریدند و بردند. مرد تمام هندوانه ها را فروخت.فقط یک هندوانه کوچک برای خودش باقی ماند.مرد نگاهی به  روی زمین و زیر پایش انداخت.چشمش به  سنگ کوچولو افتاد.آن را برداشت و طوری کنار هندوانه گذاشت که موقع حرکت،هندوانه حرکت نکند و قل نخورد.بعد هم با  ماشین  به سوی رودخانه ای خارج از شهر رفت. کنار رودخانه ایستاد، سنگ کوچولو را برداشت و داخل آب رودخانه انداخت. بعد هم هندوانه  را پاره کرد و کنار رودخانه نشست و آن را خورد و سوار وانت شد و حرکت کرد و رفت.سنگ کوچولوی قصه ی ما توی رودخانه بود و از این که دیگر توی آن کوچه ی شلوغ نیست و کسی لگدش نمی زند، خوشحال بود و خدا را شکر می کرد.

روزها گذشت.تابستان رفت و پاییز و بعد هم  زمستان آمدند و رفتند.سنگ کوچولو همان جا کف رودخانه افتاده بود.گاهی جریان آب او را کمی جا به جا می کرد و این جابه جایی تن کوچک او را به حرکت وامی داشت.او روی سنگ های دیگر می غلتید و ناهمواری های روی بدنش از بین  می رفتند.او کم کم به یک  سنگ صاف و صیقلی تبدیل شد.

 یک  روز چندتا پسر بچه همراه معلمشان به کنار رودخانه آمدند تا سنگها را ببینند.آنها می خواستند بدانند چرا سنگ های کف رودخانه صاف هستند.یکی از آنها سنگ کوچولوی قصه ی ما را دید.آن را برداشت و به خانه برد.آن را رنگ زد وبرایش صورت و مو و لباس کشید.سنگ کوچولو به  شکل یک آدمک بامزه در آمد.پسرک سنگ را که حالا شکل تازه ای پیدا کرده بود به مادرش نشان داد.مادر از آن خوشش آمد.یک تکه روبان قرمز به سنگ کوچولو بست و آن را به دیوار اتاق خواب پسرک آویزان کرد.حالا سنگ کوچولوی قصه ی ما روی دیوار اتاق پسرک آویزان است و دیگر نگران لگد خوردن و پرتاب شدن به میان کوچه نیست.پسری هم که او را به شکل عروسک درآورده، هر روز نگاهش می کند و او را خیلی دوست  دارد.راستی بچه ها،شما هم می توانید با سنگ های صاف و صیقلی کاردستی درست کنید؟ و یا اینکه روی انواع سنگ ها نقاشی بکشید .

لینک مرتبط:

نقاشی روی سنگ

هنرمندی های مبینا خانوم و مامانشون بر روی سنگ ها

پسندها (2)

نظرات (9)

جوجه نارنجی ما
18 مرداد 91 23:30
خاله جون قفل برداشته شد تشربف بیارید
ملوسک
19 مرداد 91 0:41
سلام لینک شدی عزیزم
فاطمه
23 مرداد 91 15:15
از جداییمان برای هرکسی که گفتم .... حق را به من داد ! اما .... اینها نمی دانند من حق را نمیخواهم ، حق که برای من " تــــــــــــــــــو" نمی شود ..
negin
23 مرداد 91 19:49
چه نازن.... آپم
یاسمن
6 آبان 91 22:03
خاک پای توام پدر.... جلوی هیچ مردی زانو نمیزنم... مگر... برای بوسیدن پای همسرم... و بستن بند کفشهای پسرم....
تکتم
23 بهمن 91 1:40
خیلی وبلاگ جالبیه لینکت کردم تا همیشه در دسترسم باشی ممنون از مطالبت
ثمين بانوثمين بانو
20 خرداد 97 9:53
تشویق
ثمين بانوثمين بانو
20 خرداد 97 9:54
قوی
ثمين بانوثمين بانو
20 خرداد 97 9:54
فرشته