شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 13 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

بیسكویت یخچالی با طرح صورت آدمك

1391/5/12 11:04
نویسنده : ثمین
1,259 بازدید
اشتراک گذاری

این طرح زیبا كه ایده آن ابتكار یك خانم خوش مالائی ساكن كالیفرنیاست، می تواند لبخند را بر لب كودك عزیزتان آورد. گرچه تهیه آن نیاز به اندكی دقت و تمرین دارد.

 

مواد لازم جهت خمیر پایه:
 

كره/60 گرم
پودر شكر الك شده/40 گرم
زرده تخم مرغ/10 گرم (معادل نیمی از یك عدد زرده درشت)
وانیل پودری/یك پنسه
آرد/90 گرم
نشاسته ذرت/5 گرم

طرز تهیه:
 

كره را در دمای محیط قرار دهید تا حدی كه بتوان پودر شكر را با قاشق به خورد آن داد، بیش از حد شل ونرم نشود. سپس مخلوط كرده و پودر قند را با همزن بزنید تا كرمی و لطیف شود. زرده تخم مرغ را نیز افزوده و در حد مخلوط شدن، هم بزنید. در همین حین وانیل را اضافه كنید. همزن را خاموش كرده و آرد و نشاسته ذرت را اضافه كنید و با قاشق مواد را به خورد هم دهید. خمیر را در كیسه نایلونی به مدت 20 دقیقه در یخچال استراحت داده و سپس مطابق با توضیحات هر طرح آن را فرم داده و استفاده كنید.

نكته:
 

1- برای تهیه خمیر كاكائویی، كافی است بسته به رنگ دلخواه 5 تا 10 گرم از آرد دستور را با پودر كاكائو جایگزین و سپس مخلوط آرد، نشاسته ذرت و پودر كاكائو را با هم الك یا مخلوط نمایید.
2- در صورت دسترسی یك قاشق چایخوری شیر خشك قنادی نیز می توانید به مخلوط تخم مرغ و كره اضافه كنید. در این صورت شیرینی ها در حین پخت زودتر رنگ می گیرند.
3- در صورت عدم دسترسی به نشاسته ذرت آن را با آرد ساده جایگزین نمایید.
4- می توانید پودر شكر دستور را تا 10 گرم كاهش دهید.
5- می توانید به جای 60 گرم كره، از 30 گرم كره و 25 گرم روغن كاملاً جامد استفاده نمایید.
6- می توانید زرده تخم مرغ دستور را تا دو برابر افزایش دهید. در این صورت شیرینی ها پس از پخت منسجم تر بوده و كمتر پودر می شوند. به عنوان مثال اگر می خواهید خمیر را سه برابر كنید به جای یك و نیم زرده تخم مرغ (30 گرم) می توانید 2 عدد زرده (40 گرم) اضافه كنید كه زرده تخم مرغ اضافه باقی نماند و مطمئن باشید مشكلی پیش نخواهد آمد.
7- 10 گرم آخر آرد را به دقت اضافه كنید. ممكن است در بعضی انواع آردها به آن نیازی نباشد. در صورت زیاد بودن آرد، در بعضی از طرح ها، خمیر در حین كار ترك می خورد.
8- دستور ارائه شده برای خمیر پایه، دستوری آزمایش شده است كه بافت لطیف بیسكوئیتی دارد اما شما به دلخواه می توانید از خمیر سایر شیرینی ها كه مطابق با ذائقه تان است، مانند شیرینی مشهدی نیز در تهیه این نوع كوكی استفاده كنید.

طرز تهیه:
 

خمیر سفید را با دو برابر دستور پایه تهیه و خمیر قهوه ای را به اندازه دستور پایه تهیه كنید. خمیر سفید را به سه قسمت تقریباً مساوی تقسیم کنید. مطابق تصویر یک سوم از خمیر سفید را به صورت مستطیلی به ضخامت تقریبی 1 سانتی متر روی سطح کار قرار دهید. سپس دو نوار باریك قهوه ای به طول خمیر پهن شده و سطح مقطع نیم سانتی متر را لوله كرده و روی خمیر سفید پهن شده قرار دهید، به طوری نیم سانتی متر بین آن ها فاصله باشد تا چشمان آدمك حاصل شوند.
سپس از یك سوم دیگر باقی مانده خمیر سفید، فاصله میان دو خمیر قهوه ای (چشم ها) را با استوانه ی باریكی از خمیر سفید پركرده و مابقی آن را به صورت بیضی باز كرده و روی خمیرهای قبلی را بپوشانید. كمی خمیر قهوه ای را به صورتی كه در تصویر مشاهده می كنید، به شكل مستطیلی به عرض 2 سانتی متر و ضخامت 3 میلی متر باز كرده و به جای دهان آدمك فرم داده و روی خمیر قبلی قرار دهید و روی آن را با یك سوم باقیمانده خمیر پوشش دهید. سپس آن را كمی روی سطح كار بغلتانید تا به صورت استوانه ای درآید. دو طرفی از صورت كه چشم ها را كار گذاشته بودید، كمی گود كرده و ما بقی خمیر قهوه ای را به شكل مستطیل باز كرده به عنوان موهای آدمك در آن قسمت قرار دهید. رول را مجدداً روی سطح كار بغلتانید تا استوانه ای یك دست حاصل شود. درزهای خمیر را با كمی مالش ببندید تا یك تكه و یك دست شود. در آخر مطابق طرح قبل آن را در یخچال یا فریزر خنك كرده، سپس به ضخامت 3 میلی متر تا نیم سانتی متر برش زده و طبخ نمایید.

منبع: نشریه هنر آشپزی، شماره 80.

 

لینک های جذاب:

پنکیک به شکل بقچه با سالاد مرغ

تزیین عصرانه های زیبا برای بچه ها

انواع پیتزا مخصوص کودکان

طرز تهیه بیسکویت شکری خرگوشی مناسب تولد خرگوشی

چطور کودک را به صبحانه‌خوردن تشویق کنیم؟

 

 

 

برای بهتر شدن کیفیت مطالب سایت نظر یادتون نره بازنده


پسندها (2)

نظرات (5)

عسل
6 مرداد 91 13:07
سلام عریزم واقعا سایتت عالیه خییییییییییلللللللییییییییییییییی به من کمک کرد،فقط این که من ایمیلم مشکل داره نمیتونم ایمیل دریافت کنم ،شما که اینقدر ماهی پس دیگه رمز نذار تا بتونیم بیشتر استفاده کنیم.اگرم الگوهای طرح های تولدم را بذاری که دیگه عالیه.ممنون گلم
مامان غزل
18 مرداد 91 20:40
ثمین جان عالیه وبلاگ پر بار و آموزنده ای داری ممنون
ثمين بانوثمين بانو
19 خرداد 97 9:00
خوشمزه
ثمين بانوثمين بانو
19 خرداد 97 9:00
محبت
ثمين بانوثمين بانو
19 خرداد 97 9:00
تشویق