شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 14 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

ایده رنگ آمیزی جدید تخم مرغ هفت سین

1390/12/6 18:28
نویسنده : ثمین
3,517 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش تزئین تخم مرغ رنگی سفره هفت سین نوروزی-www.jazzaab.ir

آموزش تزئین تخم مرغ رنگی سفره هفت سین نوروزی-www.jazzaab.ir

رنگ کردن تخم مرغ با مواد طبیعی:

قرمز روشن: لبوی تازه یا زرشک تازه (میتوان از زرشک یخ زده هم استفاده کرد)

نارنجی: پوست پیاز

زرد روشن: زردچوبه

سبز روشن: برگ اسفناج

قهوه ای: قهوه پررنگ

برای رنگ کردن به روش طبیعی مراحل زیر را انجام دهید:

تخم مرغها را در ظرفی قرار دهید و مقداری آب در ظرف بریزید تا فقط روی تخم مرغها پوشیده شود

به اندازه ۱ قاشق غذا خوری سرکه اضافه کنید

به اندازه کافی از مواد بالا در ظرف تخم مرغها بریزید (هر چه تخم مرغها بیشتر باشد به مواد رنگی بیشتری احتیاج دارید)

حالا زیر گاز را روی حرارت کم روشن کنید و وقتی آب شروع به جوشیدن کرن بگئارید برای ۱۵ دقیقه بجوشد هر از چند گاهی برای به دست آوردن رنگ یکدست تخم مرغها را بگردانید

بعد اب ظرف را خالی کنید میتوانید برای پر رنگتر شدن تخم مرغها به مدت یک شب آنها را در مواد رنگی در یخچال نگه دارید .

آموزش تزئین تخم مرغ رنگی سفره هفت سین نوروزی-www.jazzaab.ir

 

   

 

 

 

 

وسايل لازم:

تخم مرغ سفالي
رنگ اكرليك طلايي
گلينز رنگي (چسب اكليلي طلايي، سبز و...)


روش كار:

1- سطح تخم مرغ سفالي را پس از سمباده زدن با رنگ اكرليك طلايي پوشش دهيد.



2- نقش مورد نظر را با ماژيك CD (در رنگ‌هاي مختلف) بر روي سطح تخم مرغ اجرا كنيد




3- داخل طرح را پس از رنگ آميزي با گلينز (چسب اكليلي) تزئين كنيد.


	 	 	 چید ن سفره هفت سین یکی از مناسبت های زیبا و نیکوی نوروزی و نشانه ای از طراوت و شاد ابی است و تخم مرغ رنگ شد ه یکی از وسایل زیبای سفره هفت سین است. می توانی با صرف کمی وقت و به کارگیری سلیقه و با کمک گرفتن از بزرگترها، تخم مرغ های زیبایی را برای سفره هفت سین آماد ه کنی. ▪ رنگ آمیزی تخم مرغ تخم مرغ را می شود به صورت پخته رنگ آمیزی کرد ، یا پوسته خالی شد ه آن را تزیین کرد . برای خالی کرد ن تخم مرغ خام ، بهتر است از یکی از بزرگترها کمک بگیری. برای این کار به وسیله ای نوک تیز (مثلاً یک سوزن بزرگ) نیاز است. ابتد ا تخم مرغ را خوب تکان بد ه. بهتر است تخم مرغ تازه نباشد تا د ر اثر تکان د اد ن، زرد ه و سفید ه آن کمی مخلوط شوند . سوراخ کوچکی د ر سر باریک تر پوسته تخم مرغ و سوراخ بزرگ تری د ر سر د یگر آن ایجاد کن. سوراخ کوچک تر را رو به د هان ت قرار بد ه و با فشار، د اخل آن فوت کن تا محتویات تخم مرغ از طرف د یگر خارج شود (می توانی آن را د اخل ظرفی بریزی و به ماد ر بد هی تا برای تهیه غذا از آن استفاد ه کند ) اگر می خواهی روی تخم مرغ پخته شد ه نقاشی کنی، تخم مرغ ها را به آرامی بشوی و با اجازه مامان د ر مقد اری آب به مد ت پنج د قیقه بجوشان. برای رنگ کرد ن تخم مرغ می توانی از رنگ های خوراکی یا مواد طبیعی مثل چغند ر (برای رنگ سرخابی)، زرد چوبه (رنگ زرد )، برگ اسفناج (سبز)، کلم قرمز (آبی) ، قهوه (قهوه ای) و پوست پیاز (نارنجی یا ارغوانی) استفاد ه کنی. د ر یک ظرف آب، یک قاشق چای خوری سرکه و مقد اری ماد ه رنگی بریز و مخلوط کن. سپس تخم مرغ های خالی یا پخته شد ه را د ر یک رد یف د ر ظرف بچین. مقد ار آب باید به اند ازه ای باشد که روی تخم مرغ ها را بپوشاند . مد ت پانزد ه د قیقه صبر کن تا پوسته تخم مرغ ها رنگ بگیرد . بعد از اینکه رنگ خشک شد ، اگر د وست د اشتی، می توانی خود ت هم با آبرنگ روی آنها را نقاشی کنی و هر طرحی که خواستی، بکشی.

تزئینات تخم مرغ هفت سین ویژه سال خرگوش!

میتونید از این ایده استفاده کنید و برای سال نهنگ دست بکار بشد

تزئینات تخم مرغ  | bia2tafrihi.com

در این قسمت آرایش تعدادی از تخم مرغ های قسمت اول را به شما کاربران عزیز آموزش می دهیم.

 

طرح اول :سروته تخم مرغ را با یک چاقوی مخصوص ( سرآن کج است ) سوراخ کنید. چاقوی خود را داخل سوراخ انتهایی کمی فشار دهید تا بزرگ تر شود. با یک دستمال این سوراخها را بپوشانید وکمی آن را تکان دهید به طوری که محتویات داخل آن به هم بخورد. سپس تخم مرغ را طوری نگه دارید که سوراخ کوچک تر بالا وسوراخ بزرگ تر پایین باشد.سوزن سرنگ را وارد سوراخ کوچک کرده وهوای آن را بصورت کامل وارد تخم مرغ کنید .با این کار محتویات داخل تخم مرغ از سوراخ بزرگ خارج خواهد شد (چنانچه لازم بود این کار را تکرار کنید.) لازم به ذکر است به جای سرنگ می توانید از تمییز کننده پیپ هم استفاده کنید. در انتها، تخم مرغ را با آب گرم خوب بشوئید و دوباره توسط سرنگ تمییز شده به همان روش قبلی آب آن را خارج کنید ودر جایی امن آن را بگذارید تا خشک شود.

تزئینات تخم مرغ  |  آموزش تزیین تخم مرغ برای 7 سین, تزئین تخم مرغ, تزئین تخم مرغ برای سال خرگوش, تزئین تخم مرغ خرگوش, تزئین تخم مرغ سال نو, تزیینات تخم مرغ سال 90, سال 1390 سال خرگوش, سال 1390 سال کدام حیوان است, سال 90 چه سالی است ؟, سال خرگوش, عنوان سال 1390, مدل های تزیین تخم مرغ, نام سال 1390bia2tafrihi.com

اطرافتان را با چند دستمال پارچه ای بپوشانید.در یک شیشه دهانه گشاد یک قاشق چایخوری سرکه، ۲۰قطره رنگ خوراکی ( رنگی که از لبو ، پیاز قرمز ویا نعنا گرفته باشید ) ویک فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را داخل این محلول فرو ببرید.چنانچه می خواهید رنگ تخم مرغ روشن باشد پس از ۵ دقیقه ودر غیر این صورت پس از ۱۰ دقیقه تخم مرغ ها را با ملاقه از داخل محلول در آورید وآن را درجایی مطمئن بگذارید تا خشک شود.لازم به ذکر است قبل از شروع دوره بعدی رنگ ها باید کاملا خشک شده باشند.

تزئینات تخم مرغ آموزش تزیین تخم مرغ برای 7 سین, تزئین تخم مرغ, تزئین تخم مرغ برای سال خرگوش, تزئین تخم مرغ خرگوش, تزئین تخم مرغ سال نو, تزیینات تخم مرغ سال 90, سال 1390 سال خرگوش, سال 1390 سال کدام حیوان است, سال 90 چه سالی است ؟, سال خرگوش, عنوان سال 1390, مدل های تزیین تخم مرغ, نام سال 1390 | bia2tafrihi.com

روی یک مقوا یا کاغذ رنگی یک کاربن قرارداده و روی کاربن یک کاغذ سفید بگذارید. سپس روی کاغذ سفید تصویر خرگوش، گل، پروانه و یا هر آنچه را می خواهید نقاشی کنید. قسمت نقاشی شده را توسط یک قیچی تیز کوچک از بقیه قسمتها جدا کنید برای طرحی که در نظر دارید چسب ها را به شکل نقطه ای به بدنه تخم مرغ بزنید، ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس کاغذ یا مقوای بریده شده را به همان نقاط بچسبانید.

تزئینات تخم مرغ  | bia2tafrihi.com

با استفاده از یک سوزن بلند که ارتفاع آن کمی بیشتر از تخم مرغ است روبانی را به صورت دولا از داخل تخم مرغ رد کنید. و سر آن را از سمتی که از تخم مرغ بیرون آوردید گره بزنید.در سمت دیگر تخم مرغ نیز دو سرروبان را گره بزنید.

تزئینات تخم مرغ آموزش تزیین تخم مرغ برای 7 سین, تزئین تخم مرغ, تزئین تخم مرغ برای سال خرگوش, تزئین تخم مرغ خرگوش, تزئین تخم مرغ سال نو, تزیینات تخم مرغ سال 90, سال 1390 سال خرگوش, سال 1390 سال کدام حیوان است, سال 90 چه سالی است ؟, سال خرگوش, عنوان سال 1390, مدل های تزیین تخم مرغ, نام سال 1390 | bia2tafrihi.com

برای زیبایی بیشتر می توانید این تخم مرغ را از سر چند شاخه ویا هر چیز دیگری که سمبل فصل بهار باشد آویزان کنید.

طرح دوم : داخل تخم مرغ ها را مانند طرح اول خالی کنید .

تزئینات تخم مرغ  | bia2tafrihi.com

با یک قیچی تیز وکوچک گلها را به آرامی ازدستمال سفره جدا کنید وقسمت های سفید را دور بریزید. نیازی نیست گلها را خیلی با دقت دور بری کنید زیرا سفیدی اطراف گلها در سفیدی پوسته تخم مرغ گم خواهد شد.

قسمتهایی از تخم مرغ ویا پشت گلهای بریده شده را به آرامی چسب بزنید وگلها را به تخم مرغ بچسبانید وباز آن را در گوشه ای امن رها کنید تاخشک شود. ( بهتر است با یک برس کوچک چسب را روی سطوح متخب تخم مرغ ویا پشت گلها پخش کنید.) تمام سطح تخم مرغ را یک لایه خیلی نازک چسب بزنید وبگذارید خشک شود.

می توانید این تخم مرغ ها را داخل یک سبد قرار دهید و آن را با روبان تزئین کنید و در کنار آنها از یک عروسک ، مجسمه سفالی و یا شکلاتی به شکل خرگوش استفاده کنید.

 

نوشته های متحرک فانتزی به فارسی   تصاویر و عکس زیباساز فانتزی و متحرک نوروزی و تبریک عید نوروز
پسندها (2)

نظرات (1)

مامانی طهورا
6 اسفند 90 9:14
خیلی خوکشلن ثمین جون دستت درد نکنه