شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 15 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

نکاتی برای چیدمان اتاق دوقلوها

1391/3/3 0:22
نویسنده : ثمین
1,730 بازدید
اشتراک گذاری

همیشه در نظر داشته باشید دوقلوها از هرجنس که باشند، یکسان یا غیر یکسان، حتی با وجود مشترک بودن اتاق، نیاز به فضای مستقل و مناسبی برای رشد و شکل‌گیری شخصیت خود دارند.

همیشه در نظر داشته باشید دوقلوها از هرجنس که باشند، یکسان یا غیر یکسان، حتی با وجود مشترک بودن اتاق، نیاز به فضای مستقل و مناسبی برای رشد و شکل‌گیری شخصیت خود دارند.

 
شور و شوق والدین برای چیدمان اتاق دوقلوهایی که به زودی وارد زندگی آن‌ها می‌شوند، بیش‌تر است.
دکوراسیون اتاق دوقلوها به خصوص اگر دو جنس مخالف باشند، سخت‌تر بوده یا به عبارتی دقت بیش‌تری می‌خواهد. دیزاین اتاق دوقلوها بستگی به جنسیت و اندازه اتاق آن‌ها دارد.

1 -در مورد دیوارهای اتاق‌ خواب دوقلوهای پسر از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های کرم و شکلاتی روشن هم مناسبند.
در صورت بزرگ بودن اتاق‌خواب و مخالف بودن جنسیت بچه‌ها، با یک دکور یا پارتیشن نصفه دو قسمت را از هم جدا کنید. برای قسمت دخترانه، از رنگ‌های صورتی یا بنفش و برای قسمت پسرانه، از آبی یا بادمجانی بسیار روشن استفاده کنید.


2 - در مورد پرده، کرکره‌های چوبی را انتخاب و برای هماهنگی بیش‌تر از پارچه پرده‌ای هماهنگ با روتختی در بالا یا کنار آن به عنوان والان استفاده نمایید.

3 - جا دادن تخت‌خواب‌ها بیش‌تر از هر چیز دیگر فکر والدین را به خود مشغول می‌کند. در صورت کوچک بودن اتاق، بهتر است از تخت‌های دو طبقه استفاده کنید. تخت را به دیوار بچسبانید تا حائل بوده و از افتادن آن‌ها جلوگیری کند.
در صورتی که فضای بزرگی در اختیار دارید، دو تخت جدا از هم را رو به روی هم یا به صورت ال قرار دهید. دو پاتختی یا در صورت کمی جا یک میز بلند مشترک و یک دراور بلند را برای هر دو در نظر بگیرید.

4 - روتختی، پتو، ملحفه و روبالشی‌ها را می‌توانید تا زمانی که خود تشخیص دهند، یک رنگ و یک شکل انتخاب کنید.
اگرچه قانونی که نشان دهد همه چیز دوقلوها حتما باید مانند هم باشد، وجود ندارد، اما والدین برای راحتی و این که حس حسادت بین آن‌ها به وجود نیاید ترجیح می‌دهند همه وسایل آن‌ها مشابه و هم رنگ هم باشد.
در نظر داشته باشید در صورت انتخاب طرح و رنگ‌های مختلف باید بین وسایل اتاق هماهنگی وجود داشته باشد. بعضی معتقدند در مورد کالای خواب می‌توان از رنگ‌های تکمیلی یا هماهنگ استفاده کرد.
در مورد دو قلوهای دختر و پسر بهتر آن است دو قسمت به گونه‌ای از هم جدا باشد تا امکان در نظر گرفتن حق انتخاب، روحیات و سلیقه شخصی آن‌ها در سنین بالاتر فراهم شود.

همیشه در نظر داشته باشید دوقلوها از هر جنس که باشند، یکسان یا غیر یکسان، حتی با وجود مشترک بودن اتاق، نیاز به فضای مستقل و مناسبی برای رشد و شکل‌گیری شخصیت خود دارند.


5 - برای اتاق آن‌ها، نور مناسب در نظر بگیرید. علاوه بر لوستر، در نظر گرفتن دو آباژور کوچک در دو طرف تخت‌خواب یا دو دیوارکوب که امکان دسترسی به آن‌ها برای دوقلوها وجود داشته باشد، در سنین بالاتر بسیار مفید خواهد بود.

6 - فضایی را به بازی آن‌ها اختصاص دهید. در صورت کوچک بودن اتاق، در قسمت‌های دیگر خانه جای مشخصی را برای فضای بازی آن‌ها در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن جای مشخص برای اسباب‌بازی‌ها، به آن‌ها آموزش دهید بعد از بازی، هر چیزی را در جای خود قرار دهند.

7 - با بزرگ‌تر شدن دوقلوها، با تغییر چیدمان، یک میز بلند مشترک را برای مطالعه آن‌ها در نظر بگیرید. در اتاق‌های خیلی بزرگ از دو میز تحریر جدا همراه با کتابخانه و کشو‌های کافی به صورت ال استفاده نمایید.

8 - حالا زمان چیدن سایر وسایل است. یک اتاق بدون وسایل ریز آن کامل نخواهد بود. چیزهایی که دوقلوها دوست دارند، در اتاق خود داشته باشند، را در نظر بگیرید.

عکس آن‌ها را روی یکی از طبقات قرار دهید. از وسایل تزیینی و دکوری مناسب با سنشان و آن‌چه از داشتن آن‌ها لذت می‌برند، استفاده نمایید. کارهای رنگی زیادی هست که می‌توانید برای شاد شدن فضای اتاق آن‌ها انجام دهید. مثلا با تکه چوب‌های رنگی، اسم آن‌ها را نوشته و روی میز کنار تختشان بگذارید.
 
 
 
 
قلب
قلب

اگه از این مطلب رو دوست داشتید، لطفا برای گوگل محبوب کنید (+g بزنید)

(پایین صفحه سمت چپ)

پسندها (2)

نظرات (3)

یه گلابی!
4 خرداد 91 13:58
دو قلو های ما حساسن که وسایلشون یه رنگ نباشه!!
ثمين بانوثمين بانو
23 خرداد 97 8:39
تشویق تشویق تشویق تشویق تشویق تشویق
ثمين بانوثمين بانو
23 خرداد 97 8:39
محبت