شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 17 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

تزیین تخم مرغ هفتسین

1390/11/24 2:47
نویسنده : ثمین
2,455 بازدید
اشتراک گذاری
تخم مرغهاي رنگين


با آرزوي سالي خوش براي شما عزيزان, تخم مرغهاي هفت سين را در ادامه مطلب مي بينيم....
 
 
سبزه و تخم مرغ
تخم مرغ را با احتياط خالي کرده، مقداري از دانه هايي که براي سبزه آماده کرده ايد داخل تخم مرغ بريزيد. با افزودن کمي خاک، گياهان ميتوانند در تخم مرغ رشد کنند تا مدتها باقي بمانند.
 
 
تخم مرغهايي با نقاشي بچه ها
فرزندان خود را هم در کار تزيين تخم مرغ شريک کنيد. براي آنها ابزاري ساده و بي خطر تهيه کنيد و بگذاريد هر طور ميل دارند تخم مرغ خود را رنگ آميزي کنند. اثر آنها را حتما سر سفره هفت سين بگذاريد.
 
 
حيوانات تخم مرغي
شکل تخم مرغ براي ساختن بدن حيوانات يا چهره انسان بسيار مناسب است. شما ميتوانيد افرادي با پوشاک يا آرايش خاص منطقه خود بسازيد يا با کمي خمير، ماژيک رنگي و کمي ابتکار، يک باغ وحش بسازيد.
 
 
گلهاي کاغذي
گلبرگهاي متعددي را از کاغذ پوستي يا کاغذ کادوهاي نازک رنگين ببريد، آنها را فرم بدهيد و به ترتيب به دور تخم مرغي که به رنگ مورد علاقه خود درآورده ايد بچسبانيد.
 
 
موادموجود روي ميز کار
تمبر، انواع کاغذهاي تحرير، کاغذ پوستي، پولکهاي کاغذ داخل پانچ، انواع پونز و سنجاقهاي رنگين ميتوانند مورد استفاده قرار بگيرند.
 
 
لوازم خياطي
قيطانهاي رنگين، نوارهاي زيگزاگ، روبان، تور، انواع پارچه، دگمه و گلهاي کوچک پارچه اي ميتوانند در اين روش مورد استفاده قرار بگيرند. چسب مناسب براي اين مواد، چسب شفاف است.
 
 
گل و برگ طبيعي
گلها و برگهاي خشک را با پنس يا موچين روي تخم مرغ بچسبانيد. براي جلوگيري از خرد شدن گلها، پس از خشک شدن چسب، تمام سطح تخم مرغ را با اسپري مو يا لاک بي رنگ و... بپوشانيد.
 
 
رنگ آميزي نقش دار
برگهاي کوچک را روي تخم مرغ قرار داده و با نخ محکم ببنديد. سپس اين تخم مرغها را داخل ظرف رنگ رقيق خوراکي قرار داده، پس از رنگ گرفتن خارج کنيد و پس از خشک شدن، برگها را برداريد
 
 
ادويه جات و دانه هاي ديگر
نقوشي را با استفاده از دانه هاي ادويه مانند هل، ميخک و مانند آن به وجود آورده يا تخم مرغها را با استفاده از رنگ طبيعي موادي چون زردچوبه، پوست پياز و مانند آنها رنگ کنيد.
 
 
ايجاد بافت رنگي
اگر رنگ را با اسفنج يا قلم موي خشک به تخم مرغ اضافه کنيد، بافتهاي رنگين زيبايي روي آن ايجاد ميشود که ميتواند تک رنگ يا چند رنگ باشد.
 
 
تخم مرغهاي رنگين
تخم مرغهاي رنگارنگي که به طور يک نواخت رنگ شده و در ظرفي مناسب قرار ميگيرند، جلوه و جذابيت فراواني دارند و رنگ آميزي آنها با پودر رنگ-موجود در عطاري- بسيار ساده است.
 
 
اینم آسونه و با مزه!
می توانید  از کاغذ های فر خوردهدر اطرف تخم مرغ ها استفاده نمایید تا  قشنگ تر شود.

 

اینا هم برا سال خرگوش درستیده بودم!
ادامه دارد....
پسندها (1)

نظرات (0)