شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 7 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

آموزش ایده هفت سین با صدف

1390/12/26 20:29
نویسنده : ثمین
2,256 بازدید
اشتراک گذاری

من به چیدن هفت سین خیلی معتقدم. اما چون یک چیز موقتی هست راضی نیستم زیاد براش هزینه بکنم.
بنابراین از هر چیزی تو خونه داشتم استفاده کردم تقریبا.
به دلیل کمبود جا و اینکه میز ناهار خوریم نمیخوام اشغال بشه و میز دیگه ای نداشتم از یک چهار پایه پلاستیکی استفاده کردم


دورش رو با پرده قدیمی آشپزخونه پوشوندم(پارچه چروک و خوشگلی داشت ) و روی اون رو با تور و ساتن پارسالم قراره با جعبه پایه درست کنم و صدف ها رو بچینم روش



 

ظرفها رو وقتی لبه های اضافیش رو بریدم با اسپری آبی رنگ زدم البته تو فضای باز(قیمت اسپری 1600 تومنه)
بعد سریع بعد رنگ وش اکلیل آبی پاشیدم(اکلیل رو تو نمکدون ریختم که راحت باشم)(اکلیل هم دونه ای 100 تومن که کلا 4 تا دونه استفاده شده)
قراره توش رو از پوشال آبی یا یه همچین چیزی پر بکنم

این ههمون ظرفای یک بار مصرف صدفی که میخوام رنگ سفید بزنم و بعد اکلیل سفید هفت رنگ بپاشم



دور تا دورشو بریدم و بعد از رنگ و اکلیل توشو با پوشال نقرهای می پوشونم و هفت سینمو توش می چینم .عکس کامل شدشو حتما میزارم .این ایده برای خانمهایی کی می خوان اقتصادی کار کنن بسیار به صرفه است




برای سفره ی صدفی :

ا . ظرف پایینی بزرگتر میشه وقتی دور صدف رو می برید که البته هیچ اشکالی نداره و همونطور که دوستان گفتن توش رو پر کنید معلوم نیست
2. لازم نیست داخل صدف رو پر از پوشال کنید . همین که مقداری کفش بریزید و یکمی هم صدف ریز بریزید و دیگه به سلیقه ی خودتون گل بذارید کافیه
3. با اسپری خیلی بهتر رنگ می شه تا با گواش و ... فقط اگه سفید کار می کنید دو دست رنگ کنید بهتر میشه و روش رو اکلیل سفید بپاشید . فکر می کنم 1 اسپری کافی باشه ولی حالا برای اطمینان دوتا بگیرید که وسط کار کم نیارید . من خودم صدف هام رو اصلا رنگ نکردم فقط اسپری کیلر زدم و روش رو کامل با اکلیل طلایی پوشوندم خیلی قشنگ شده و جلوه داره .
4. برای اینکه در صدف نیمه باز بمونه همونطور که دوست عزیزمون گفتن با منگنه کار کنید .به طوریکه وقتی رنگش کامل انجام شد و خشک شد در صدف رو باز بگیرید و و از داخل به صورت عمودی محل اتصال در و کف رو منگنه کنید
5. اگر میخواید دو طرفش صدف باشه باید دو برابر تعداد ظرفهایی که میخواید ظرف بگیرید و در و کف رو از هم جدا کنید و بعد از رنگ آمیزی دو قسمت صدفی رو با منگنه به هم وصل کنید . گرچه به نظر من این کار اصلا نیاز نیست همونطوری خوبه

و در آخر اینکه با همون کیلر و اکلیل طلایی خیلی قشنگ میشه . فقط باید کامل با اکلیل بپوشونید .

میشه توشو با این زری رنگی و مروارید تزیین کنید برای سفره هم از ساتن و حریر سفید و آبی کار کنید







عروس و دومادو داریندر اصل تخم مرغن

نمایی دیگر

اینم صدف ها با رنگ نقره ای





من از این ظرفهای صدفی استفاده کردم اما ار قسمت پایینش خیلی خوشم نیومد معلوم بود که ظرف یکبار مصرفه از وسط بریدمش و قسمت پایین رو هم مثل بالا صدف زدم وحالت صدف به هم وصل کردم عالی شد یعنی به جای هفت تا ظرف یکبار مصرف از 14 تا ظرف استفاده کردم

ضمن احترام به همه، باید بگم ایده یعنی این !! کم خرج و ساده و زیبا، سازگار با جیب آقایون






اینم واسه سبزست زیری نکندم که سبزه خوب توش بره





اینم عکس دسته جمعی



اینم ظرف  صدف طلایی که البته آمادست فقط گزاشتم واسه ایده که اگه خواستین طلایی کنید یه زمینه ذهنی باشه






اینم مدل طلایی با ظرف یک بار مصرف





اینم تموم شده سفره با ظروف صدفی





تزیین شمع روی خاک ژله ای




تزیین تنگ ماهی با سنگ که پارسال از ساحل جمع کرده بودیم وصدف وگوش ماهی ودرختچه مصنویی وماهی های حباب دار مصنویی والبته ماهی قرمز خوشگل


اینم صندوقچه سکه




امیدوارم خوشتون اومده باشه
پیشاپیش سال نو را به همه ی شما عزیزان تبریک می گویم



 

باز هم اگه سوالی بود در خدمتم .

پسندها (2)

نظرات (2)

مامان علي خوشتيپ
26 اسفند 90 1:26
نوروز را سپاس می گویم که بهانه ای است برای نکو داشت آنهایی که به یادشان هستیم. پيشاپيش نوروز فرخنده باد . . . .
خاله جون
27 اسفند 90 14:26
سلام عزیزم منم رمز می خوام.اگرصلاح میدونید.ممنون