شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

دانستنی های مادرانه

1390/12/8 23:36
نویسنده : ثمین
838 بازدید
اشتراک گذاری

اگر کودک شما سرماخورده و آب ریزش از بینی دارد، بینی او را با دستمال کاغذی پاک نکنید چون بسیار خشک و دردناک می شود به جای آن از یک تکه پنبه استفاده کنید.  

                                          

   - برای آن که کودک نوپای شما درهای کابینت را باز نکند، دستگیره ها را با کش لاستیکی به هم ببندید.
    - برای نرم نگهداشتن شورتهای لاستیکی بچه ها، آنها را با گلسیرین چرب کنید.
    - بهترین و سریع ترین روش برای جمع کردن آجرهای خانه سازی (لگو)های بچه ها، پهن کردن یک سفره یا ملافه بزرگ در زیر آنها و آموزش این موضوع است که فقط اجازه دارند روی ملافه بازی کنند. برای جمع کردن آنها هم چهار گوشه ملافه را گرفته، لگوها را در سطل مخصوص اسباب بازیها بریزید.
    - برای پاک کردن مداد شمعی از روی دیوار، از جوش شیرین آغشته با آب یا خمیردندان استفاده کنید
    - برای آن که لیوان از دست کودک شما سر نخورد، می توانید چند عدد کش اسکناس دور آن بیندازید.
    - اگر صابون بچه را در یک جوراب انداخته سر آن را گره بزنید، راحت تر می تواند از آن استفاده کند و صابون هم دیگر سر نخواهد خورد.
    - اگر آدامس به موی بچه چسبیده، می توانید روی آن یخ، روغن خوراکی و یا کره بادام زمینی بمالید و بعد آدامس را از مو جدا کنید سپس مو را با شامپو بشویید.
    - در روزهایی که غذا ماکارونی یا سایر غذاهای ربی است، لباس قرمز به تن کودک کنید.
    - برای شکلات هم از پیراهن قهوه ای استفاده کنید!
    - اگر قصد دارید نقاشیهای کودک را نگهدارید، آنها را پس از تاریخ زدن و توضیحات کامل دور یک لوله مقوایی حوله کاغذی بپیچید این کار جای کمتری را اشغال می کند و نقاشیها هم چروک نخواهد شد.
    - خرسهای کوچولوی پشمالو یا سایر حیوانات عروسکی بچه ها را می توان به عروسک خیمه شب بازی تبدیل کرد، به این صورت که بعد از مدتی استفاده و زمانی که کودک از بازی با آن خسته شد، آنها را از کمر نصف کرده و مواد پرشده داخل آن را خارج کنید. بچه ها می توانند ساعتها با این عروسکهای خیمه شب بازی سرگرم شده و نمایش بدهند.
    - رد دست بچه ها را از روی دیوارها می توانید با محلول یک دوم آب و یک دوم آمونیاک پاک کنید.
    - همیشه چند عدد مداد رنگی و چند قطعه کاغذ در کیف دستی تان بگذارید. زمانی که در رستوران منتظرید، یا زمانی که در مطب دکتر هستید و حتی در مهمانی های بزرگترها این مداد رنگیها معجزه می کنند!
    - اگر کیسه پلاستیکی در اختیار کودک قرار دارد، آن را چند گره بزنید، خطر خفگی با کیسه نایلونی همیشه کودکان نوپا را تهدید می کند.
    - برای بازی بچه ها در حمام می توانید شامپو رنگی درست کنید. مقداری رنگ خوراکی در داخل شامپو حمام کودک بریزید. بچه ها می توانند به کمک این شامپو بدن خود را رنگ کنند!
    - چسباندن یک کاغذ بزرگ به دیوار حمام و در اختیار گذاشتن قلم مو و رنگ گواش می تواند بچه ها را ساعتها سرگرم کند، کثیف کاری بعد از آن هم کاملاً قابل کنترل و جبران است. بچه ها عاشق نقاشی در حمام هستند. این کار موجب تخلیه هیجانی آنها قبل از استحمام می شود.
    - اگر قصد دارید با کودکان خردسال خود به مهمانی یا گردش بروید، ساک خود را از شب قبل آماده کنید، چون عجله شما به هنگام آماده کردن بچه ها به طور حتم سبب فراموش کردن لوازم ضروری می شود.

پسندها (2)

نظرات (0)