در تبلیغ نمایشگاه بین المللی لوستر تهران این لوستر عکس تبلیغاتشون بود نمیدونم واقعا اینو میفروشن و تو بازار هست یانه؟ همین مدل با کریستال توپی و غیره که هست. خیلی خوشگله، من خیلی خوشم اومده!

برای اتاق بچه هم لوسترهایی تو همین سایت. به این شکل هست که دست سازه و تو سایت etsy که چیزای دست ساز میفروشه اینا رو بین 25 تا 100 دلار میفروشن با اشکال ستاره، پروانه، دایره و قلب. الگوش را هم میشه خرید ولی حالا که دسترسی ندارید هم با یکم سلیقه و دقت میشه اینا رو درست کرد، خودتون هم میتونین ابتکار بخرج بدین و مثلا بشکل آدمک یا ماه و ... درست کنید، تو سایت خیلی مدلهای متنوعی داشت من خوشگلاشو انتخاب کردم گذاشتم:

طول تقریبی اینها 70 سانته شامل 30 سانت روبان بالایی و 40 سانت طول قسمت پروانه ای، هم میشه روی سقف نصب کرد و یا بالای تخت بچه، اگه کودک درونتون زنده است میتونین برای اتاق خودتون، آفیس کارتون و حتی آشپزخانه هم درست کنید!

اگر میخواهید درست کنید این نکات رو مدنظر داشته باشید: پروانه ها باید از مقوای رنگی درست بشوند تا ایست خوبی داشته باشندنه کاغذ معمولی. برای اتصال پروانه ها هم اول فکر کردم شاید نخ نامرئی که خیلی هم محکمه بشه بکار برد ولی بعد دیدم احتمال زیاد بهم گره بخورند. یکجا نوشته بود سیم بکار میره که فکر کنم بهتره و گره نمیخوره به شرطی که سیم خیلی نازک باشه و از زیبایی کار کم نکنه.

اینجا فایل pdf نمونه الگوی پروانه را دانلود کنید:

http://www.carinagardner.com/studio/freedownloads/carinagardner_butterfly.pdf

عکس پایین هم نتیجه کار با این الگو است که بدون حلقه فلزی و روی سقف نصب شده.