شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 15 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

ايده براي تزيين دکور اتاق کودک

1390/11/2 14:39
نویسنده : ثمین
5,041 بازدید
اشتراک گذاری

اگر می‌خواهید برای اتاق کودکتان چیدمانی زیبا و بی نظیر آماده کنید که در عین سادگی شیک هم باشد به توصیه های ما توجه نمایید.

 

ما به شما ایده هایی اجرا می کنیم که در عین سادگی فوق العاده زیباست.

نکاتی که باید مورد توجه والدین عزیر قرار گیرد:


در دکور کردن اتاق کودک باید به عوامل متعددی توجه نمایید.
ایمن بودن یکی از مهمترین نکاتی است که باید در وهله اول مورد توجه قرار دهید.

در وهله بعد استفاده از رنگهای شاد یا تصاویر رنگارنگ ، پرده های زیبا و یا روتختی های با تصاویر و رنگارنگ ،تا فضایی سرگرم کننده برای کودک ایجاد شود.
 
دقت نمایید که از وسایلی دکور کردن اتاق کودکتان استفاده کنید که دارای لبه های تیز نباشد و ایمنی نوزاد را تامین کند.

براي رنگ اتاق از رنگهاي روشن و جذاب استفاده كنيد .
براي رنگ كردن يك ديوار ميتوانيد از چند رنگ استفاده كنيد به اينصورت كه اول ديوار را به رنگ سفيد در آوريد و با نوار چسبهاي مخصوص روي ديوار مربع ها يا مستطيلهايي بوجود آوريد. سپس داخل اين مستطيلها را رنگ كنيد و بعد از اتمام كار نوار چسبها را جدا نماييد. حالا مستطيلهايي رنگي و با خطوط جدا كننده سفيد روي ديوار داريد كه به اتاق كودك جلوه خاصي مي بخشد.


در محل تعويض نوزاد يك آيينه قوس دار خيلي خوب توجه بچه را به خود جلب ميكند و كار عوض كردن بچه كه معمولا به سختي صورت ميگيرد به راحتي انجام ميپذيرد.
تعبيه كردن تعدادي كابينت(چوبي) در قسمتهاي غير قابل استفاده مثل فرو رفتگي ها فضاي مناسب زيادي بوجود مي آورد.
كابينتهايي با سبدها يا كشوهايي كه بيرون مي آيندو به بچه ها امكان دسترسي به اسباب بازيهاشان را مي دهد و از طرفي ميتوان لباسها و كفشهاي كودك را نيز درون آن گذاشت.


از فرش هاي كوچك با طرحهاي متنوع ولي مرتبط استفاده كنيد .اين كار هم به صرفه تر است هم ميتوانيد فضاهاي بازي متنوعي براي كودك بوجود آوريد .در ضمن اگر يكي از آنها كثيف شود لازم نيست يك فرش بزرگ را شستشو دهيد.

رنگ كردن يك كادر به رنگ متضاد و در ابعاد بزرگتر از تابلويي كه داريد روي ديوار باعث ميشود كه تابلوهاي كوچك بزرگتر و برجسته تر نسبت به ديوار نمايش داده شوند كه البته به اين صورت قشنگ تر به نظر مي رسند.
نوشته هاي روي ديوار كه با استفاده از كاغذهاي پشت چسب دار وكاتر پلات ميتوانيد آنها را تهيه كنيد روش بسيار خوبي براي منحصر به فرد كردن اتاق هر بچه است .



اين نكات ايمني را در اتاق خواب كودك در نظر داشته باشيد:
مطمئن شويد كه انگشتان كودك كنجكاوتان نمي‌تواند روكش قطعات برقي را بردارد، به حباب داغ چراغ برسد يا به سيم‌كشي برق نزديك شود.
از لامپ‌هايي استفاده كنيد كه به ديوار نصب مي‌شوند. چراغ‌هاي پايه‌دار ممكن است به‌سادگي واژگون شوند.
اگر كودك‌تان كامپيوتـــر يا تلويزيـــون در اتاقـــش دارد، اجــازه ندهيد در تاريــكي مطلق به صفحه مونيتور يا تلويزيون خيره شود. براي چشم كودك بهتر است كه هنگام نگاه‌كردن به تلويزيون، چراغ كم‌نوري در اتاق، روشن باشد. اين چراغ ممكن است يك لامپ قابل‌تنظيم سقفي يا چراغ مطالعه‌اي باشد كه شعاع آن از سقف به ميز تحرير مي‌تابد.

چراغ‌هاي ديمردار براي اتاق كودك عالي هستند. اين چراغ‌ها ذهن كودك را براي خوابيدن آماده مي‌كنند.

در مورد طرح نور اتاق كودك، به ياد داشته باشيد كه كودك شما مدام رشد مي‌كند و نيازها و علايق او نيز در حال تغيير است؛ بنابراين طرح نور اتاق او نيز بايد قابليت تغيير مداوم را داشته باشد. براي سنين مختلف، انواع طرح‌هاي دكوراتيو چراغ از هواپيما تا چرخ‌وفلك و «سيندرلا» و «شرك» را مي‌توانيد پيدا كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (1)

نظرات (3)

سعید
26 آبان 90 14:40
سلام وب خوبی دارید به ادرس زیر مراجعه کنید و یه اهنگ شاد کودکانه برای وب خود انتخاب کنید. http://sma-2010.blogfa.com/page/m-koodak.aspx
afrooz
26 آذر 90 0:11
kheili khosgelan mersi
samiye
27 فروردین 91 1:18
mamnooooooooooooooooonam kheylh nazan man ke kheyli khosham umade