شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 7 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

تزيين جشن تولدها (آموزش ساختن توپ كاغذي)

1390/7/25 13:21
نویسنده : ثمین
6,742 بازدید
اشتراک گذاری

اول آموزش تصويري!












خلاصه آموزش تصويري قدم به قدم ساختن توپ كاغذي

حالا با توضيح كامل:

ببین برا این توپها از کاغذهای رنگی نازکی  که گل فروشی ها دور دسته گل میبندن استفاده میشه . بعضی ها مثل من دوست دارن گلشون توپر باشه پس از کاغذهای بیشتری استفاده میکنن اما اگه بخواهی توخالی تر باشه ورقه هات رو کمتر کن
من اینطوری درست کردم:
برا هر گل از دو برگه کاغذ استفاده کردم در حقیقت نصف گل رو با یه برگه کاغذ و نصف دیگه رو با کاغذ دوم درست کردم که وقتی این دو نیمکره رو بهم با چسب حرارتی چسبوندم یه کره کامل که همون گلمون هست درست شد.
هر ورق کاغذ رو از طول تا میزنی . بعد هم دوباره از طول جدید یه تای دیگه میزنی. حالا کاغذ رو 90 درجه میچرخونی طوری که اون قسمت تا شده کاغذ کنار دستت فرار بگیره (یعنی قسمت کوتاه تر یا همون عرض جدید روبروت باشه )
یادته قدیما با کاغذ بادبزن درست میکردیم؟ کاغذ رو مثلا دو سانت دوسانت ایه طرف به سمت جلو وپشت تا میزدیم (مثل پلیسه)؟
حالا 1 سانت یه سانت (اندازه اش دلخواهه ) کاغذ رو مثل همون بادبزنای قدیم تا میزنیم . الان اون قسمت تا شده اول بازم کنار یکی از دستاته و سمت دیگه اش بازه
اگه دوست داری سر گلبرگات گرد باشه اون قسمت بسته و باز رو که تو خط بالا بهش اشاره کردم رو حالت نیم دایره ببر .حالا یه کاغذ ضخیم و تا شده داری که عرضش رو نیم دایره برش دادی .من به جای نیم دایره مثلث برش زدم تا نوک گلام تیز باشن .
بعد کاغذ رو از وسط با نخ محکم بستم و لایه لایه اون قسمت های تا شده که چهار لایه هستن رو از هم باز کن چون خیلی فشرده هست و کاغذ هم نازکه ممکنه پاره بشه پس احتیاط کن.
بعداون  رو به صورت نیمکره در بیار و وقتی کاغذ دوم رو هم به همین شکل برش زدی ،دو نیمکره رو بهم بچسبون . و با چسب حرارتی روبانت رو بهش وصل کن







پسندها (2)

نظرات (9)

مریم(مامان روشا)
25 مهر 90 15:10
سلام ثمین جون من مریم هستم مامان روشا خیلی وب باحالی دارید بتون تبریک میگم شما رفتید تو لیست دوستای من خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشم ادرس وبمو برات میذارم و منتظرتم...


به جمع دوستان دنياي نفيس خوش آمديد.
سودابه
26 مهر 90 10:08
بسیار عالیه . مرسی از لطف و زحمتت . اینو این هفته حتما در کلاسمون درست خواهیم کرد .


خوشحالم.
مامان آمیتیس
26 مهر 90 11:58
سلام من برای آمیتیس تولد گرفتم اگه دوست داشتین بیاین و عکسها روببینید و نظر بذارین


حتما ميام
م
27 مهر 90 2:46
:سلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممB


سلام به روي ماهت!
مامان امیرعلی
15 فروردین 91 17:53
این توپکا با رنگ مشکی و زرد جون میده برا تولد زنبوری


دقیقا!
مامانی طهورا
17 خرداد 91 13:41
گفته بودم که بینظیری


مهگل
27 مهر 91 3:08
عالی بود توضیحاتم کاملا دقیق.خیلی به دردم خورد ممنون
مامانی شادی
8 بهمن 91 14:21
مرسیییییییییییییییییییییییییییییی
ثمين بانوثمين بانو
5 خرداد 97 9:52
محبت