شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 7 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

لباس های آدمک نقاشی کودکتان چه می گوید؟

1391/12/12 12:14
نویسنده : ثمین
827 بازدید
اشتراک گذاری

این لباس ها نیاز كودك به محبت و گرمای عاطفی را نشان می‌دهد كه البته بسیاركم در نقاشی‌ها دیده می‌شود.


 البته باید بدانید هر چند بسیاری از كودكان برای آدمكشان لباس نمی‌كشند و در سنین مختلف تمركز چندانی روی آن ندارند و بیشتر به محیط اطراف یا اعضای آدمكشان تاكید دارند. لباس كشیدن معمولا در سنین دبستان رخ می‌دهد و كودك بیشتر براساس آنچه كه در محیط پیرامونش دیده است برای آدمك‌های نقاشی‌اش لباس می‌كشد. 
جیب :
در نقاشی برخی كودكان جیب‌ها بسیار بزرگ و مشخص كشیده شده‌اند. این كودكان معمولا تمایل به مالكیت دارند. اگر تعداد جیب‌ها زیاد باشد مربوط به كودكان وابسته است كه به نوعی محرومیت عاطفی دارند. كشیدن شاه تاج‌دار نشان‌دهنده سلطه است كه كودك برای نشان‌دادن آن از تاج استفاده می‌كند. برخی از كودكان هم تجسمی از پدر دارند. مطلب دیگری كه كودك با كشیدن شاه تاج‌دار بیان می‌كند تمایل به تایید شدن است یعنی كودك دوست دارد والدین یا اطرافیانش او را تایید كنند. اگر كودك به جای تاج، كلاه كشید باز هم نمادی از مردانگی و قدرتمندی است. 
شلوار :
بعضی معتقدند شلوار نماد جنسی است اما به درستی نمی‌توان این مطلب را تایید كرد زیرا برخی از كودكان نماد جنسی ندارند اما برای آدمكشان شلوار هم می‌كشند.
دامن :
بیشتر دختربچه‌ها برای آدمك‌ خود دامن چین‌دار می‌كشند كه تاكیدی بر خود دوستداری زنانه است.
لباس‌های ضخیم و بلند :
 این لباس ها نیاز كودك به محبت و گرمای عاطفی را نشان می‌دهد كه البته بسیاركم در نقاشی‌ها دیده می‌شود. كشیدن لباس كهنه و مندرس با وصله‌های مشخص نشان‌دهنده طغیان در برابر محیط است. بعضی از كودكان هم حالت ناارزنده‌سازی دارند یعنی خودشان را كمتر از آنچه كه هستند، می‌دانند. 
دكمه :
بسیاری از كودكان به كشیدن دكمه‌های لباس توجهی ندارند اما بعضی از آنها این توجه را روی لباس دارند و دكمه‌های لباس را بسیار بزرگ و مشخص می‌كشند. دكمه‌ها معمولا نشان‌دهنده تبعیت از یك قدرت است. این قدرت ممكن است در مادر یا پدر باشد. تزیینات دیگری كه كودكان آنها را در لباس آدمكشان نقاشی می‌كنند شامل سنجاق، گل‌سینه، گره و از این قبیل است. كشیدن این تزیینات به معنی آن است كه كودك دوست دارد مهار شود و از والدینش تبعیت كند. 
كفش :
خیلی‌كم كشیده می‌شود اما به طور كلی پسرها معمولا كفش‌ها را نوك تیز می‌كشند كه نماد مردانگی است و دخترها كفش پاشنه‌دار و با فرم زنانه می‌كشند كه آن هم نماد زنانگی است. 
جواهرات :
كودكان مرفه روی كشیدن جواهرات تاكید زیادی دارند چون آنها را در خانواده یا اطرافیانشان زیاد دیده‌اند. به همین دلیل مثلا گردن‌بندی با مرواریدهای درشت نقاشی می‌كنند. از طرفی كشیدن جواهرات میل به توجه كودك را نشان می‌دهد.

نظر یادت نره نظرتون چی بود منتظر نظرات خوب شما هستیم

پسندها (2)

نظرات (0)