شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 7 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

همه چیز در مورد رنگ سال

1391/11/12 10:24
نویسنده : ثمین
1,245 بازدید
اشتراک گذاری

زمرد همه چیز در مورد رنگ سال ایده های نوروزی ناب  فرمول یافتن نام حیوان برای هر سال  رنگ سال 1391  رنگ سال 1392 مجموعه تصاویر با کیفیت از مار (حیوان سال ۲۰۱۳)

شاید بد نباشد یک تغیر کوچک در زندگی‌تان ایجاد کنید تغییری كه حال شما را بهتر ‌كند و به زندگی‌تان حس و حال تازه‌ای بدهد، یك تغییر رنگی، چه بهتر كه رنگ سال را به زندگی‌تان وارد كنید.
چه در لباس‌ها و چه در خانه‌تان می‌توانید زمردی را وارد كنید و از آن تاثیرات مثبت بگیرید.

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
خانم‌ها دوستش دارند و این دوست داشتن ریشه‌ای تاریخی دارد. «زمرد» همیشه محبوب بوده به خصوص در میان خانم‌ها، رنگ خاص این قطعه جواهر چشم را می‌گیرد و رها نمی‌كند.

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
رنگ «سبز زمردی» هم همین‌گونه است، تاثیر دلنشینی دارد و چشم‌ را به خود جذب می‌كند و حالا انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال می‌تواند اتفاق جالبی باشد، برای همین اگر از این به بعد در دور و اطراف‌تان رنگ سبز زمردی زیاد دیدید اصلا تعجب نكنید.

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
چشم‌ها خیره می‌شود
موسسه پنتون در بیانیه‌ای كه در مورد انتخاب این رنگ برای رنگ سال 2013 منتشر كرده است، آورده: «...زمردی رنگ بسیار زنده‌ای است. رنگی بسیار درخشان كه قدرت خیره كردن چشم‌ها را دارد؛ با شكوه و فاخر... رنگی زیبا، لطیف و باوقار، رنگی كه حس خوب بودن به انسان می‌دهد، حس تعادل و هارمونی...»

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013

از نارنجی تا زمرد
موسسه پنتون، موسسه‌ای است كه هر سال، چند هفته‌ای مانده به پایان سال قدیم رنگ سال بعد را مشخص می‌كند و این انتخاب مورد توجه بسیاری از برندهای مشهور قرار می‌گیرد و البته این توجه فقط در حیطه پوشاك نیست، حیطه دكوراسیون داخلی و لوازم منزل، زیورآلات، وسایلی مثل عینك، ساعت، فندك و... و بسیاری از تجارت‌ها و صنعت‌های دیگر هم به این رنگ سال توجه می‌كنند و می‌كوشند محصولاتی به این رنگ به بازار عرضه كنند. سال 2012 رنگ سال، «نارنجی نارنگی» بود، حالا این رنگ كه نسبتا خنثی ارزیابی می‌شود جای خود را به «زمردی» داده كه انرژی نهفته زیادی در خود دارد و البته به تعبیری بیشتر از یاسی و نارنجی  برای هر دو جنس مناسب است.

با چی ست کنید؟

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
زنده و درخشان: درست مثل طبیعت، سبز زمردی در زیر نور بسیار باشكوه است. اگر می‌خواهید حس سرزندگی را بیشتر انتقال دهید آن را با رنگ‌های زرد و نارنجی همراه كنید. لباس‌های ست شده زمردی، زرد و نارنجی هم توجه را جلب می‌كند و هم حس جوانی و سرزندگی را انتقال می‌دهد.

جواهرات‌تان را با چه رنگی ست كنید

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
شاداب: زمردی رنگ جواهر است، داشتن جواهری به این رنگ در این روزها می‌تواند شما را دارای سلیقه‌ای خاص نشان دهد. اگر زمرد در میان جواهرات شما نشست می‌توانید از رنگ‌های بنفش تیره، آبی، قرمز، سیاه و طلایی برای پوشش و لوازم همراه خود استفاده كنید و مجموعه‌ای شگرف بسازید كه باعث شود در هر جمعی به چشم بیایید.

برای تكمیل زیبایی‌های خانه‌تان

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
تعادل و هارمونی: ذات خاص این رنگ به گونه‌ای است كه به شما حس نظم و هماهنگی می‌دهد و در نقطه مقابل رنگ‌هایی قرار می‌گیرد كه به شما حس شلوغی، به هم‌ریختگی و شلختگی را می‌دهد. از این خاصیت زمردی می‌توانید برای دكوراسیون داخلی خانه‌تان استفاده كنید. برای آنكه خودتان هم دارای نظم و هم دارای حس انرژی و زیبایی باشید می‌توانید زمردی را با خاكستری، سفید و زرد چرك یا حتی آبی ست كنید.


اما چرا این رنگ جواهری برای سال 2013 انتخاب شد؟

می‌توان تفسیرهای زیادی در این مورد داشت. لئاتریس آیزین، مدیر اجرایی موسسه پنتون در سخنرانی‌ای كه در مراسم اعلام این رنگ داشت، گفت: «این رنگ حال بهتری به ما می‌دهد زیرا رنگ هوش، ادراك و مكاشفه است، در عین حال این رنگ حس خوشایند تعادل، هارمونی و نظم را القا می‌كند.» او همچنین گفت: «از روزگار باستان، این رنگ درخشان رنگ زیبایی، نو شدن و زندگی تازه در بسیاری از ادیان و فرهنگ‌ها بوده است... این رنگ همین‌طور رنگ رشد، شكوفایی، تازه شدن، كامیابی و موفقیت است كه تمام اینها رنگی دلپذیر و به شدت خوشایند را می‌آفرینند.» در ضمن هیچ رنگی به اندازه رنگ سبز و به خصوص سبز زمردی رنگ احیا، نو شدن و از نو آغاز كردن نیست.رنگی كه به عنوان رنگ سال معرفی شده است از لحاظ كد رنگ‌‌شناسی با كد TCX 5641- 17 شناخته می‌شود.

زمردهای در دسترس

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
اما خانم‌ها چگونه می‌توانند رنگ زمردی را به زندگی روزمره خود وارد كنند؟ در زیر راه‌هایی برای این كار به شما پیشنهاد می‌دهیم:


برای چشمان شما
رنگ سبز زمردی یکی از رنگ‌های در دسترس برای لوازم آرایشی چشم است. برندهایی مثل الیزابت آردن، گلوریا، زفورا و سالی هندرسون سایه چشم، ریمل و خط چشم در طیف‌های مختلف زمردی را به بازار عرضه كرده‌اند.


برای ناخن‌های شما

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
مارنیز، متخصص ناخن می‌گوید: «سال‌هاست كه خانم‌ها از رنگ زمردی برای ناخن‌های خود استفاده می‌كنند زیرا این رنگ احساس وقار و كلاسیك بودن را می‌دهد در ضمن می‌توان آن را با لباس‌ها یا جواهرآلات به كار رفته شده هماهنگ كرد.برندهای زویا، الیزابت آردن، روشه و... لاك‌هایی در طیف‌های مختلف زمردی به بازار عرضه كرده‌اند.


برای دست‌ها و گردن‌ شما
به هر حال زمردی رنگی جواهری است، طبیعی است كه این رنگ فاخر برای بدلیجات هم انتخاب مناسبی باشد؛ گوشواره‌ها، دستبندها، گردنبندها و حتی ساعت‌های این رنگ می‌تواند ست لباس شما را غنی‌تر و چشم‌نوازتر كند.

آشنایی با رنگ سال , در مورد رنگ سال 2013
دكتر مارك استولمن، روانشناس و مشاور برند لوازم خانگی و آشپزخانه «اسكالامن» در مورد رنگ زمردی نكات جالبی می‌گوید: «این رنگ، رنگ شادی و شانس است، در واقع می‌توان گفت این رنگ جدا از حس نو بودن و تازگی، حس خوش‌بینی، امید به آینده داشتن و سرحالی را هم القا می‌كند. اگر خانه‌تان را با وسایل این رنگی تزئین كنید، ‌یعنی سرشار از حس زندگی و مشتاق به پیشرفت و كسب موفقیت هستید. در مورد لباس و جواهرات هم همین‌طور است، این رنگ جدا از احساس آراسته بودن، حس خاص بودن را هم القا می‌كند، با این رنگ می‌توانید حتی قبل از رسیدن بهار حس بهاری بودن را القا كنید.»

زمرد همه چیز در مورد رنگ سال ایده های نوروزی ناب  فرمول یافتن نام حیوان برای هر سال  رنگ سال 1391  رنگ سال 1392 مجموعه تصاویر با کیفیت از مار (حیوان سال ۲۰۱۳)

سال‌هایی كه گذشت چه رنگی بودند؟


سال 2013 سال زمردی است اما می‌دانید سال‌های قبل رنگ سال چه بوده؟ بد نیست این فهرست را مرور كنید:

2012: نارنجی نارنگی
2011: یاس امین‌الدوله
2010: فیروزه‌ای
2009: زرد مات
2008: آبی زنبقی
2007: قرمز تند
2006: بنفش جلبكی
2005: آبی فیروزه‌ای
2004: نارنجی چرك
2003: آبی آسمانی
2002: قرمز گل‌سرخ
2001: صورتی كم‌رنگ
2000: سرمه‌ای كم‌رنگ

 

ایده های نوروزی ناب

فرمول یافتن نام حیوان برای هر سال

رنگ سال 1391

رنگ سال 1392

مجموعه تصاویر با کیفیت از مار (حیوان سال ۲۰۱۳)

نظر یادت نره نظرتون چی بود منتظر نظرات خوب شما هستیم

پسندها (2)

نظرات (4)

مهسا مامان مرسانا
12 بهمن 91 10:38
ثمین عزیزم ممنونم از این پست زیبات ...


قربونت گلم!
مامانی زهرا
12 بهمن 91 15:11
سلام و ممنون از وبلاگ زیبا و مطالب ارزشمندتون ما لینکتون کردیم اگه افتخار بدید شما هم لینکمون کنید
منجی
15 بهمن 91 12:36
شمابزرگوارید....تشکرلر..............اینم کدلوگوی من اگه خواستی بذاربه وبلاگت.....منم شماروباافتخارلینک کردم....
صدیقه
30 بهمن 91 17:29
عالی بود لذت بردم