شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 12 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

طرز تهيه کیک حجمی کفشدوزک

1391/10/12 0:01
نویسنده : ثمین
2,189 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه کیک حجمی کفشدوزک

طرز تهيه کیک حجمی کفشدوزک

این کیک رو درست کردم تا استعدادم رو در زمینه ی تهیه ی کیک حجمی شکوفا کنم!!:yes:

 دست بکار شدم و با یک چاقوی تقریبا کند آشپزخونه کیک رو گرد کردم!:khoshgel:تا باهاش کفش دوزک درست کنم :shadi:

برای تنه کفش دوزک از کیک اسفنجی استفاده کردم(قبلا دستورش رو گذاشتم اينم لينك آموزش) و برای سر ش هم از کیک کاکائویی فوری استفاده کردم.:tavallod:اینم دستورش

4 قاشق غذاخوری آرد.....1 عدد تخم مرغ...4 ق غ شکر....پودرکاکائو 2 ق غ....شیر 3 ق غ....روغن مایع 3 ق غ....ب پ 1 ق چ

اول مواد خشک رو باهم مخلوط میکنیم و  تخم مرغ و روغن و شیر رو هم اضافه میکنیم و با ویسک هم میزنیم. 20 دقیقه میذاریم تو فر و بعدش آماده ست

من این کیک رو نصف کردم و به شکل سر برای کفش دوزک فرم دادم خرده های اضافه ی کی رو با ژلاتین رقیق به صورت خمیر در آوردم و جاهایی که لازم بود رو با خمیر پر کردم.:paresh: برای روکش سرش هم از گاناش شکلات تلخ استفاده کردم 

طرز تهيه کیک حجمی کفشدوزک

گاناش شکلات تلخ

100 گرم خامه فرم گرفته

100 گرم شکلات تلخ

خامه رو به روش بن ماری(حرارت غیر مستقیم) آب کردم و بعد شکلات های خرد شده رو بهش اضافه کردم.خوب که باهم مخلوط شدن و حسابی هم زدم گذاشتم مدت کوتاهی تو فریزر 2 تا 3 دقیقه موند تا دوباره حالت خامه ی فرم گرفته رو به خودش گرفت و روی سر کفششدوزک مالیدم.:Ebraz Doosti:

برای شاخک ها و خال های پشتش هم از گوله های همون کیک شکلاتی که به صورت خمیر در آورده بودم استفاده کردم! :ok:پایه ی شاخک ها نی پلاستیکی هست که روی اون رو هم کلا گاناش زدم:khaneh:

فکر کنم کامل توضبح دادم دیگه{connie_1}

نكته: ميتونيد براي خال هاي پشت كفشدوزك از شكلات چيپسي استفاده كنيد!

نكته: ميتونيد كمي رنگ خوراكي قرمز به خامه بزنيد تا خوشكل تر و شبيه تر بشه!

اينم يه مدل ديگه:

بعد از خامه كشي روش ژله كاور استفاده كرده:

طرز تهيه کیک حجمی کفشدوزک

طرز تهيه کیک حجمی کفشدوزک


نظر یادت نره نظرتون چی بود منتظر نظرات خوب شما هستیم

 

پسندها (2)

نظرات (3)

کیارش
13 دی 91 17:05
عالی بود عزیزم
مامان آروین(مریم)
16 دی 91 10:15
کارتون خیلی قشنگ و زیبا بود و با حوصله کارتون رو انجام داده بودین و کلی وقت براش گذاشته بودین . اما به نظر من برای مهمونی ها و جشن های معمولی و خودمونی خوبه ،برای جشن های مفصل بایستی از بیرون سفارش داد . ببخشید که حرفم رو باصراحت زدم . امیدورام ناراحت نشده باشین .
ثمين بانوثمين بانو
31 اردیبهشت 97 10:12
تشویق