شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 6 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

تزیین هندوانه شماره هجده / بشکل جوجه تیغی

1391/9/30 2:47
نویسنده : ثمین
1,387 بازدید
اشتراک گذاری

تزیین هندوانه شماره هجده / بشکل جوجه تیغی

آن چه نیاز دارید:
یک هندوانه متوسط و گرد
تخته برش
چاقو
خلال دندان
کاسه بزرگ و قاشق اسکوپ

تزیین هندوانه شماره هجده / بشکل جوجه تیغی

هندوانه را با آب سرد بشویید و خشک کنید. حدود ۰٫۵ سانتی متر از قسمت انتهایی هندوانه را ببرید. به این صورت هندوانه بدون حرکت روی سطح مورد نظر قرار می گیرد. دقت کنید تا این برش خیلی عمیق نباشد. در غیر این صورت  آب هندوانه از قسمت انتهایی چکه خواهد کرد.
درقسمت بالای هندوانه، یک چهارم از طول آن را علامت بزنید و با ماژیک دو خط به دو طرف هندوانه تا نیمه‌ی آن رسم کنید. حالا از یکی از دو نقطه‌ی به دست آمده خطی افقی دور هندوانه بکشید تا این دو نقطه -به وسیله‌ی این خط- به هم متصل شوند. دقت کنید این خط را در سه چهارم دور هندوانه رسم کنید. یک چهارم باقیمانده سر جوجه تیغی را تشکیل می‌دهد. اگر از خطوطی که رسم کرده‌اید، رضایت دارید، از چاقو استفاده کنید و خطوط را ببرید و آن قسمت را جدا کنید.
برای درست کردن گلوله هایی زیبا از هندوانه – از قسمتی که جدا کرده اید- از قاشق اسکوپ کمک بگیرید. داخل آن قسمت از هندوانه را که برای درست کردن جوجه تیغی در نظر گرفته اید خالی کنید و به شکل مکعب‌های زیبا ببرید. و درون هر مکعب یک خلال دندان قرار دهید. (برای پرکردن هندوانه در بخش پایانی)
یک چاقوی ظریف بردارید و برش‌های خیلی ریز روی لبه هندوانه در قسمت سر و بدن جوجه تیغی -همان طور که در شکل می بینید- ایجاد کنید. این برش‌ها باید کوچک، نامنظم، زاویه دار و تقریبا” شبیه زبانه‌های آتش باشند. این برش‌های کوچک و نامنظم، یادآور پوست زبر جوجه تیغی است.از پوست آن قسمت از هندوانه که جدا کرده اید، استفاده کنید و مثلثی برای بینی جوجه تیغی جدا کنید و آن را به وسیله‌ی خلال دندان به هندوانه متصل کنید (شکل راببینید.) برای زیبایی بیشتر از یک بلوبری برای نوک آن استفاده کنید.
از باقیمانده‌ی پوست هندوانه مستطیل‌های یکسانی ببرید. حالا طوری آن‌ها را برش دهید که قسمت انتهایی باریک‌تر از قسمت جلو باشد. برای شبیه‌تر شدن به پاهای جوجه تیغی، دو برش به قسمت جلو بدهید،مانند آن‌چه در شکل می بینید و آن‌ها را با خلال دندان به هندوانه وصل کنید.
برای گوش روی پوست هندوانه ( قسمتی که برای سر جوجه تیغی انتخاب کردید) در جای مناسب، دو مثلث بکشید و با چاقو دو ضلع آن را برش دهید و با کمک دست آن را به بیرون هدایت کنید. مراقب باشید گوش ها ترک نخورند و نشکنند. برای چشم ها از دو بلوبری استفاده کنید. آن ها را نیز توسط خلال دندان به هندوانه متصل کنید.

تزیین هندوانه شماره هجده / بشکل جوجه تیغی


داخل هندوانه را با آن‌چه قبلا” آماده کرده‌اید پر کنید. دقت کنید مکعب‌ها را طوری قرار دهید که خلال دندان‌ها به سمت بالا باشند، تا جوجه تیغی شما زیباتر باشد. امیدوارم از ساختن این جوجه تیغی لذت ببرید.

 

منوی غذا و دسر و تزیین میوه و هندوانه و آناناس و آجیل مخصوص ویژه  شب چره ی شب چله یلدا ژورنال دنیای نفیس



پسندها (2)

نظرات (2)

مامان نفیسهمامان نفیسه
7 خرداد 97 10:48
محبت
ثمين بانوثمين بانو
7 خرداد 97 11:05
تشویق