شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

یک چیدمان زیبا برای اتاق پسرکوچولویتان

1391/7/30 10:50
نویسنده : ثمین
1,315 بازدید
اشتراک گذاری

یک چیدمان زیبا برای اتاق پسرکوچولویتان

کودکان عاشق جمع آوری و ساختن چیزهای جورواجور هستند. مکانی را در اتاق خواب برای برای به نمایش درآوردن کلکسیون و کاردستی های او اختصاص دهید. معمولا روی طاقچه مکان مناسبی برای این کار می باشد.

دنیای آشفته و زمخت پسرها نیازمند اسباب و اثاثیه بادوامتر بوده و سازمندهی منظم تری را می طلبد. بهتر است با بررسی یک نمونه با ایده های عملی و سلیقه ای چیدمان یکی از این اتاق ها بیشتر آشنا شویم.

رنگ آمیزی مناسب
 احتمالا از اینکه تنها رنگ مورد علاقه ی پسرتان رنگ لباس تیم ورزشی مورد علاقه اش باشد شگفت زده خواهید شد. بهتر است رنگ مورد علاقه اش را از او بپرسید و در همان ابتدای کار او را هم وارد بازی کنید.

رنگ اولیه اتاق خواب پسربچه ها همیشه می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد. رنگهایی مثل آبی، سبز و قرمز روشن مانند خود پسر بچه ها سرشار از انرژی و پویایی هستند. بکار بردن تم ها و طرح های گوناگون در صورت همخوانی با رنگ اتاق بسیار مفید خواهد بود.
برای رنگ آمیزی دیوارها و یا پوشش تخت خواب و پنجره ها سلیقه به خرج دهید و یک رنگ مناسب را انتخاب کنید. سپس با کمک رنگهای دیگر و آذین هایی که بعدا قابل تعویض باشند آن را تکمیل کنید.
برای نمونه
آبی یک رنگ کلاسیک و بادوام برای اتاق خواب پسرها محسوب می شود. بکار بردن رنگ نارنجی در رخت خواب و یا سبد لباس باعث می شود رنگ آبی زیباتر بنظر بیاید. حتی اگر پس زمینه نارنجی را به سیاه تغییر دهید نتیجه مشابهی خواهید گرفت.


یک چیدمان زیبا برای اتاق پسرکوچولویتان

با بکاربردن رن
گهای خاکی و سبز در نقاشی دیوارها می توانید این صفحه نمایش را برای طرح های بیشماری ثابت نگه دارید. این رنگهای خنثی دست شما را برای نقاشی های بعدی و افزودن لوازم و تزئینات جدید باز می گذارد.


یافتن اسباب و اثاثیه مناسب
 انتخاب وسایل بادوام با سطوحی ضدخش و مقاوم برای اتاق خواب پسر بچه های بازیگوش گزینه بسیار مناسبی است. از طرفی استفاده از کاورهای قابل شستشو ویا رنگهایی که جرم کمتری بخود گرفته و بخوبی تمیز می شوند نیز توصیه می شود.
برای انتخاب وسایل، طبع پسرانه و تنوع طلب فرزند خود و در عین حال کاربردی بودن  وسیله را مد نظر داشته باشید.

تختهای دو طبقه به علت صرفه جویی در جا از قدیم مورد توجه بوده اند. برای پسربچه ها علاوه برجایی برای خوابیدن، حکم قلعه را نیز دارند. این نوع تخت ها با عث خالی ماندن فضای بیشتری از اتاق برای میز تحریر و یا کامپیوتر می شوند.
نمای زیبا و متقارن تخت های دو طبقه با سلیقه های امروزی همخوانی بالایی دارد.

یک چیدمان زیبا برای اتاق پسرکوچولویتان

در انتخاب وسایل اتاق خواب
دوراندیش باشید. معمولا پسرها چندان به گرانقیمت بودن و یا مارک آنها اهمیتی نمی دهند. بجای خرید یک تخت خواب نو بهتر است یک پنل چوبی برای قسمت بالایی تخت قبلی سفارش دهید.
تصاویری از
موج سواری، اسکیت سواری و یا صفحه های گرامافون می توانند تزیین مناسبی برای این پنل باشند.
برخلاف تصور عموم،
تختهای یکنفره کوچک گزینه ی ایده الی نیستند زیرا به احتمال زیاد در دوران نوجوانی فرزندتان، مجبور به تعویض آن خواهید بود. اگر فضا بقدر کافی وجود دارد تختهایی با سایز بزرگتر و یا بالصطلاح کویین گزینه بهتری خواهند بود. زمانی که مهمان داشته باشید این نوع تختها کارایی بیشتر و راحتتری دارند.

بکار بردن قفسه و کمدهای گوناگون برای انبار کردن وسایل
در اینکه بچه ها دور و بر خود را با وسایل مختلف پر می کنند شکی نیست. والدین نباید به بهانه نظم و ترتیب دادن به اتاق خواب، فرزندان خود را محدود کنند. با سر و سامان دادن به وسایل مختلف و دسته بندی و دستیابی پذیری آنها، فرزندان را در یافتن وسایل خود کمک کنید. 

کودکان عاشق جمع آوری و ساختن چیزهای جورواجور هستند. مکانی را در اتاق خواب برای برای به نمایش درآوردن کلکسیون و کاردستی های او اختصاص دهید. معمولا روی طاقچه مکان مناسبی برای این کار می باشد.
قفسه های دیواری کتاب فضای فوق العاده ای را ایجاد می کنند. از قفسه های کم اتفاع برای دستیابی آسانتر به کتاب و اسباب بازی ها استفاده کنید. 

یک چیدمان زیبا برای اتاق پسرکوچولویتان

قفسه های بالایی را به وسایل تزئینی، کاپ های زینتی و آیتم های مخصوص دیگر اختصاص دهید.
از سطل ها و سبد های روباز در جاهای مختلف برای مرتب نگه داشتن اتاق خواب استفاده کنید.
جعبه های مخصوص برای نگهداری وسایل علاوه بر
تزیین اتاق بسیار پرکاربرد بوده و در رنگها و اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند. می توانند کاربرد هر یک از آنها را با استفاده از یک برچسب خوانا بروی آن برای فرزندتان مشخص کنید.

بخشی از دیوار اتاق را بشکل بوم نقاشی در آورید. مسلما کودکها از اینکه شانس نقاشی بر روی دیوار به آنها داده شود شگفت زده خواهند شد. در اینصورت علاوه بر شکوفا شدن خلاقیت ها، فضای مناسبی برای بیان احساسات به آنها داده اید.


پسندها (2)

نظرات (2)

ثمين بانوثمين بانو
19 خرداد 97 9:41
فرشته
ثمين بانوثمين بانو
19 خرداد 97 9:41
درسخوان