شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 7 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

اصول انتخاب پرده در دکوراسیون اتاق کودک

1391/6/8 12:46
نویسنده : ثمین
4,913 بازدید
اشتراک گذاری

اصول انتخاب پرده در دکوراسیون اتاق کودک

پرده اتاق کودک بهتر است از رنگ آبی با تلفیق زرد یا سبز باشد؛ چون بازتاب این رنگ ها، به خصوص موقع خواب، آرامش خوبی را به مغز کودک شما می رساند.
پرده اتاق کودک؛ تنظیم نور و شادابی اتاق
چیدن اتاق کودک، شاید یکی از لذت بخش ترین بخش ها در دکوراسیون یک خانه است. استفاده از رنگ ها و طرح های شاد، عروسک ها و شخصیت های کارتونی باعث می شود این کار برای والدین جذاب شود، اما نکته مهم این است که دکوراسیون، به خصوص دکوراسیون اتاق کودک، نکاتی بسیار کاربردی و ظریف دارد که باید به آن ها نیز توجه شود.


یکی از مهم­ترین بخش­های دکوراسیون اتاق کودک، توجه به جنس، رنگ و اندازه پرده در این اتاق است. علت اهمیت این موضوع نیز علاوه‌بر سلامت جسم و روان کودک، میزان نوری است که هر کودک لازم است برای سلامتی و رشد، در این سنین دریافت کند.

اولین و مهم­ترین نکته در مورد دکوراسیون اتاق کودک این است که پرده اتاق كودك، به‌دليل رعايت مسايل بهداشتي، بايد قابل شست‌وشو، شاد و متنوع و تهیه شده از الياف طبيعي باشد. اگر اتاق فرزندتان، پنجره­های کوتاه یا نیمه ‌دارد، پرده آن را بلند انتخاب نکنيد؛ چون کنجکاوي کودکانه، او را به سوي پرده مي‌کشاند و خطر سقوط چوب پرده وجود دارد.

نور مستقيم و درخشان، گرچه فایده‌های بسیاری دارد، اما استفاده مداوم و همیشگی آن به شکلی که غیرقابل تنظیم باشد نیز مناسب نیست. به همين دليل، براي تلطيف نور خورشيد در روز، از پرده­هاي نازكي كه نور را از خود عبور داده، اما از تندي آن مي­كاهند، استفاده کنید.

قرمز، آبي، زرد و هر رنگ شاد ديگري، رنگ کودکان است؛ البته در استفاده از این رنگ­ها هم باید اصولی را رعایت کرد. از رنگ قرمز خالص، براي پرده اتاق کودک‌تان استفاده نکنيد؛ چون رنگي تحريک‌کننده و حساسيت‌برانگيز است و ممکن است موجب پرخاشگری کودکان و فعالیت بیش از اندازه آن‌ها ­شود.

پرده اتاق كودك بهتر است از رنگ آبي با تلفيق زرد يا سبز باشد؛ چون بازتاب اين رنگ‌ها، به‌خصوص موقع خواب، آرامش خوبي را به مغز كودك شما مي‌رساند.

 

[تصویر: 06.jpg]

 

در تلفیق این رنگ­ها، به این نکته توجه کنید که بهتر است از رنگ­های روشن استفاده کنید. مي‌توانيد پرده اتاق كودك‌تان را از رنگ‌هاي ياسي همراه با صورتي كم‌رنگ نیز تهيه كنيد. این رنگ­ها، آرامش و شادی را هم‌زمان، در اختیار کودک‌تان می­گذارد و هم برای دختران و هم برای پسران مناسب است.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهتر است رنگ پرده، متناسب با رنگ دیوار یا روتختی باشد. اگر از روتختی طرح‌دار استفاده می­کنید، می­توانید از پرده­ای با طرح­هایی متناسب با طرح­های روتختی نیز برای پوشش پنجره­ها استفاده کنید.

نکاتی که بیان شده، اصولی هستند که تقریبا برای اغلب سنین می­توان از آن‌ها استفاده کرد، اما بازهم بهتر است برای دکوراسیون اتاق کودک، به شرایط روحی کودک، گروه سنی که در آن قرار دارد و فعالیتی که قرار است در آن اتاق انجام دهد، توجه کرد.

 
پرده اتاق کودک؛ تنظیم نور و شادابی اتاق

خلاقیت­های مادرانه

میهمانی عروسک­ها، روی پرده

با داشتن کمی خلاقیت، می­توانید یک پرده طرح­دار مناسب اتاق کودک‌تان درست کنید. اگر بخشی از پارچه روتختی کودک، باقی مانده است، طرح­های روی آن را ببُرید. بهتر است برای اتاق کودک یک تا شش ساله، این طرح­ها، عروسکی باشند. سپس طرح­ها را با استفاده از چسب پارچه (زانفیکس)، روی پرده بچسبانید و پرده را اتو کنید. به این ترتیب، پرده­ای طرح­دار و هماهنگ با طرح روتختی اتاق کودک خواهید داشت.

 Child Room Decoration10 مدل دکوراسیون اتاق کودک

تجربیات مادرانه

پشت پرده؛ امپراتوری کودکانه

چه بخواهید و چه نخواهید، همین که کودک‌تان بتواند راه برود، در فاصله بین پرده تا پنجره، یک امپراتوری تاسیس می­کند. حالا، دو راه بیش‌تر ندارید. اول این‌که سعی کنید ابتدا با منطق، بعد با کلافگی و در نهایت، با عصبانیت، به کودک بفهمانید که پشت پرده، جای بازی کردن نیست و راه دوم که به نظر مسالمت­آمیزتر می­آید، این است که سعی کنید پرده­ای مناسب، برای این قلمرو و امپراتوری، درست کنید. بهترین راه برای حل کردن این مساله، استفاده از پرده­های نازک است تا هم راحت­تر حرکت کنند و هم نور بیش‌تری به داخل اتاق کودک وارد شود.

Child Room Decoration21 مدل دکوراسیون اتاق کودک

از طرفی، پرده نازک، به دلیل این که سایه‌روشن فضای بیرون را بهتر نشان می­دهد، موجب می­شود فرزندان‌تان، به‌راحتی، از روز و شب و گذر زمان آگاه شوند و به این ترتیب می­توانید برنامه­ریزی برای ساعات مشخص روز را پیش از آن‌که خواندن ساعت را بیاموزند، به آن‌ها یاد بدهید.

پسندها (2)

نظرات (3)

ثمين بانوثمين بانو
20 خرداد 97 9:26
محبت
ثمين بانوثمين بانو
20 خرداد 97 9:26
تشویق
ثمين بانوثمين بانو
20 خرداد 97 9:27
فرشته