شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

آموزش آبنبات بشکل انگشتان پا

1391/3/18 11:57
نویسنده : ثمین
3,446 بازدید
اشتراک گذاری

مناسب جشن قدم!

با این مقداری که میگم میشه 4 - 5 تا آبنبات پا درست کرد

 

شکر ½ لیوان

آب ¼ لیوان

سرکه سفید 2/1 ق غ

آبلیمو 3/2 ق چ

 

اگه برای جشن قدم هست... هماهنگ با تم جشنتون آبنبات ها رو درست کنید!

 

قالب پا  (نمیدونم قالب پا از کجا میشه تهیه کرد ولی اگه پیدا نکردین در آموزش آبنبات تنگ ماهی که لینکش پایین صفحه هست... با آلومینیوم یه چیزایی یاد دادیم... شاید بشه باهاش پا هم درست کرد!!! اگه شما راه حل دیگه ای پیدا کردید به ما هم بگید!!! منتظر نظراتتون هستم)

 

آب و شکر رو بذارید بجوشه تا به مرحله "سافت بال" برسید، تقریبا 3 دقیقه است. بعد سرکه و آبلیمو رو اضافه کرده و زیرش رو خاموش کنید. فقط حواستون باشه که تحت هیچ عنوان نباید شربتتون رنگش عوض شه و زرد یا طلایی بشه چون بعد آبنباتتون به جای آبی ، سبز میشه! اگه رنگش عوض شد از نو شروع کنید

 

با نوک خلال دندون بزنید توی رنگ ( فقط نوکش! خلال دندون من توی عکس زیادی رنگ داره، من فقط نوکش رو توی شربت زدم و انداختمش دور پس به این اندازه رنگ نیازی نیست. وگرنه آبنباتها تیره میشه)

حالا قاشق قاشق بریزیدش توی قالب ، درحالی که قالب رو محکم به سطح چسبوندید که شربت درز نکنه. (مواظب باشید نسوزید. خیلی خطرناکه)

زیاد هم آبنبات نریزید که نازک باشه خوشگلتر میشه ( من با ضخامتهای مختلف امتحان کردم. نازکش خوشگلتر شد)

قانونا بعد از 5 دقیقه میبنده ولی اگه عجله دارید بذاریدش توی فریزر.

توی کیسه های کوچولو بذارید و با ربان ببندیدش ویا اینکه مستقیما بدید دست بچه ها!

لینک های مرتبط:

آموزش آبنبات چوبی به شکل تنگ ماهی قرمز ویژه نوروز

آموزش ساختن آبنبات پستونکی

آموزش بيسكويت ویژه جشن سيسموني مدل شيشه شير و پستونك

آموزش آبنبات چوبی به شکل تنگ ماهی قرمز ویژه نوروز 1391

 

 

قلب
قلب
قلب
قلب

اگه احیانا از مطلبی که گزاشتم خوشتون اومد، لطفا برای گوگل محبوب کنید (+g بزنید)

(پایین صفحه سمت چپ)

پسندها (2)

نظرات (5)

مامانی طهورا
18 خرداد 91 12:38
ثمین جون آخه اینا چیه هی هی میزاری دلمون آب شد
قالب پا که پیدا نمیشه مجبور میشیم باز به آقای پدر گیر بدیم که قالبشو سفارش بده بسازن
دعا کن بتونم دلشو نرم کنم


مامانی طهورا
18 خرداد 91 12:39
عزیزم من یه بار تنگ ماهی رو درست کردم ولی نشد
طرز تهیه آبنباتش ایراد داشت آخه بسته نمیشد شاید این یکی فرق فوکوله


چرا؟؟ اینم فکر کنم دستورش مثه قبلیه!
ثمين بانوثمين بانو
22 خرداد 97 12:15
خوشمزه
ثمين بانوثمين بانو
22 خرداد 97 12:15
تشویق
ثمين بانوثمين بانو
22 خرداد 97 12:15
گل