شروع بکار وبلاگ ثمینشروع بکار وبلاگ ثمین، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 4 روز سن داره

ژورنال دنیای نفیــــــــــس

آموزش پیتزا خرگوشی با گوشت قلقلی Meat Ball Pizza

1391/2/13 23:11
نویسنده : ثمین
1,233 بازدید
اشتراک گذاری

آموزش پیتزا خرگوشی با گوشت قلقلی

برای خمیر این پیتزا از دستوری متفاوت تر از خمیر پیتزا استفاده کردم که توش خمیر مایه نداره و اتفاقا خیلی هم پوک و خوب در میاد و واسه پیراشکی ها هم قابل استفاده ست.

آموزش پیتزا خرگوشی با گوشت قلقلی آموزش پیتزا خرگوشی با گوشت قلقلی  Meat Ball Pizza

برای خمیر این پیتزا از دستوری متفاوت تر از خمیر پیتزا استفاده کردم که توش خمیر مایه نداره و اتفاقا خیلی هم پوک و خوب در میاد و واسه پیراشکی ها هم قابل استفاده ست.

دستور این خمیر ترد و خوشمزه :

مواد لازم برای خمیر:

آرد: 500 گرم

تخم مرغ: 1 دونه

روغن زیتون: 1 ق غ

بکینگ پودر: 1 ق مرباخوری

آب گرم: حدود 1 لیوان

نمک: کمی

شکر:نصف قاشق چایخوری

طرز پخت:

آرد و بیکینگ پودر و شکر و نمک رو مخلوط کردم و تخم مرغ رو هم توش شکوندم و هم زدم. بعد هم آب گرم رو حدود 1 لیوان بهش اضافه کردم تا خمیر بشه و خوب خوب خوب هی ورز دادم!!

بعدم گذاشتم نیم ساعتی بمونه ...تا حجمش دو برابر بشه... (بلکه هم 3 برابر!!!) ... بعد با وردنه آردی (من با دست) بازش می کنیم و کف قالب یا توی سینی فر می ذاریم ... من یه چونه رو همینجوری توی ظرف گذاشتم و هی با دست پهنش کردم و شکل دادم یهو دیدم مثلا شکل خرگوش شده !!! سطح خمیر رو پودر آویشن پاشیدم و هستی هم روش رو با چنگال سوراخ انداخت تا پف نکنه ..توی فر گرم شده می ذاریم 5 دقیقه ای بمونه..من آخرین درجه فرم رو گذاشتم

برای مواد روی پیتزا، من 300 گرم گوشت چرخ کرده رو با یه پیاز رنده ریز شده و نمک و فلفل و آویشن و زرچوبه مخلوط کردم. با حرارت تقریبا بالا تفت دادم تا آبش کشیده بشه .. 1 ق روغن زیتون و رب گوجه هم ریختم تا قرمز شه و تفت بخوره. قارچ ها رو که با دستمال نم دار تمیز کرده بودم (قارچ رو اگه بشوریم بی مزه می شه و آب رو می گیره به خودش) آبلیمو زدم و تفت دادم تا آبش گرفته بشه و سیاه هم نشه.....خمیرم رو که از فر درآوردم روش رو خیلی کم روغن زیتون مالیدم...پنیر پیتزای رنده شده (موزارلا) پخش کردم روش ... پیاز نگینی شده رو ریختم ...فلفل دلمه نگینی و گوجه فرنگی بدون تخم نگینی رو هم و بعد میت بال ها رو چیدم روش...من موادم کم بود البته!! ... سس قرمز روش ریختم .. (حال نداشتم دیگه خودم سس درست کنم) کمی آویشن و روی مواد هم مخلوط پنیر موزارلا و گودا ریختم و داخل فر گرم گذاشتم .(گودا برای طعم هست)

چک کنین که پنیر آب بشه و روش طلایی بشه...فر من شعله بالاش یکم مشکل پیدا کرده از بخت بدم...واسه همینم یکنواخت نشد.

مهلت برش دادنش رو بهم ندادن...دیگه هم یادم رفت که عکس بگیرم..!!! ایشالا سری بعد ... با اینکه خیلی هول هولکی شد عکسام .. اما باور کنین خیلی خوشمزه بود.

آموزش پیتزا خرگوشی با گوشت قلقلی

لینک های مرتبط:

مینی پیتزا با چوب آب نبات

پيتزا ساعتي 2

پیتزا ساعت ! مخصوص کودکان 1

طرز تهیه پیتزای باب اسفنجی

پيتزا صورتک!

پیتزا چوبی



پسندها (1)

نظرات (1)

مامان بهار و باران
19 اردیبهشت 91 21:00
مرسی باید درست کنم ببینم خوب میشه یا نه حتما بعدش نظرمو می زارم


حتما! منتظرم! راستي چه اسماي قشنگي روي دخمل هاتون گزاشتيد